Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Detaljmålade hjulhusen....fattades lite rör men jag orkade inte ge mig hän
Passade in bukplattan...vart la sådär
Limmade in hjulhusen...det var inte det lättaste att få dom dikt an kroppen och dessutom i linje med varandra Dessutom lyckades jag limma ihop tummen och pekfingret med cyano mitt i villervallan.
Snacka om usel passform på en så pass ny modell.. men man har läst att många av kittyhawks satser har dålig passform och jäkligt krånglig uppbyggnad, inte en tamiya direkt.
Robert A skrev:Snacka om usel passform på en så pass ny modell.. men man har läst att många av kittyhawks satser har dålig passform och jäkligt krånglig uppbyggnad, inte en tamiya direkt.
Slarv, slarv, slarv och slarv de ville ha ut många modeller så fort som möjligt så kvalitetskontrollen blev lidande.
Snussugen skrev:Urläckra hjulhus där; ser otroligt realistiskt ut.
Jag börjar förstå varför den passar så illa.... Jag öppnade min andra och jämförde kroppshalvorna...
På den andra så var det perfekt passform!
Jag noterade också att de bakre kroppshalvorna inte sitter på en gjutstam utan de ligger lösa i en påse. Kolla era ex så ser ni.
Vad betyder då detta? Jo att i sin iver att få ut modeller fort så packades modellerna medan delarna fortfarande var varma. Det innebär att plasten i modellerna stelnade olika fort beroende vart i en trave modellen hamnade... när dessutom delarna ligger fritt så får de ingen hjälp av gjutstammen att hålla dimensioner eller form så MÅNGA flygkroppar kommer ut krökta eller att de blir olika långa för de har svalnat olika fort
Skämt åsido, detta bygget är av stort intresse, eftersom jag jobbat med kärran! Behöver du referensbilder på nånting kan du ju alltid fråga Emil, själv har jag mest bilder på A-maskinerna.
Ser bra ut hittills, ser fram emot målningsarbetet sen, det brukar ju hålla hög klass hos dig...