Gloster Javelin är nu klar sid 4.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: Who are you gonna call? Glostbuster..Javelin!

Inlägg av Henrik R »

Japp då är den klar! Det finns inte så mycket egentligen att säga om den här modellen, Den är onödigt bra. Helt klart den bästa modell jag byggt av Airfix, Killarna på Hornby har vetat hur man gör helt enkelt. Det enda jag har att klaga på, är att dekalerna är liiite lite för tjocka enligt mitt eget tycke. Speciellt om man gör en plåtren kärra, Där vill jag ha en så tunn dekal jag bara kan för att slippa lägga 2 cm klarlack över den. Nu la jag Microsol i omgångar, vilket jag trodde skulle ge negativ effekt på metallytan, men det gick vägen denna gång. Summa summarum är att denna modell hålller toppklass tycker jag, passformen är kalas.

Ett tips om man ska bygga en NMF kärra så tänk på att slipa ned ytorna med väldigt fint sandpapper så du får ned den skrovliga struckturen på flygkroppen och vingarna.
Jag funderar på om den här ska följa med till 08 Open 2014. Vad säger ni?

Ok, här följer lite bilder på XH898 från OCU Leuchars, Hoppas George H. Beaton inte tar illa upp att jag gestaltat hans kärra på det här viset :-)
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Knajd

Re: Gloster Javelin är nu klar sid 4.

Inlägg av Knajd »

Mycket snyggt. Metallfinishen är superb!
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Det Knajd sa. :) Superb metallfinish. Hela kärran ser perfekt ut härifrån. Bra jobbat!
Live & let dry.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det bara dräller in läckerheter idag! Javelin är en underbar maskin, som så mycket annat brittiskt från den här perioden så var den kanske inte så himla bra men den var intressant, brutal och udda! Du har verkligen gjort den rättvisa Henrik, och så var det riktigt roligt att se den i natural metal!

Alclad: det pratades om problem med vissa batcher av färgerna för några år sedan (mellan fem och tio år sedan tror jag). Kan det vara sådana bekymmer du har med dina? Jag tror främst det var att de inte härdade utan fortsatte vara klibbiga i tid och evighet.

Hälsningar

Magnus
Axx

Inlägg av Axx »

vilken snygg kärra du fick till ! finfint resultat .. som vanligt .
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Började inte du med den här häromdagen? :) Jäklars, vilken godbit! Klart att den ska med till Open! Förhoppningsvis får den sällskap av en kamouflerad polare där. Om jag lyckas få tummen ur från allt annat jag börjat med på sistone. Men häftigt att se denna vackra maskin i en udda skrud. Fantastiskt målat som alltid!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! Kul att ni gillar den.

Ang Alclad så är det mer ett problem att den blir svår att måla med när den stått. Oregelbunden färgbild på grund av att den klumpar sig.
Björn! Det skulle vara kul med 2 st ståendes brevid varandra med olika målningar på Open. Det vore nåt att spåna på iaf.
Senast redigerad av Henrik R den 17 nov 2013, 20:45, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Wow, den där du den var något att bita i. Redigt snygg men ändå himla ful, om du förstår vad jag menar. Snyggt med lite utfällda spjälstaket. Vad är de två paketen som sitter undertill kroppen för något, extratankar?
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack Stellan. Jo du har helt rätt, det är extratankar. Det tog ett tag att klura ut att det var tankar för jag undrade både 1 och 2 gånger på vad det var. Britmodeller är bra till mycket :-)
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Läckert ! Klart att den ska med till 08-Open !
/ Robin
Skriv svar