Normandy Landing
Re: Normandy Landing
Bara att inse Stellan,vi blir aldrig klara,vi bara TROR det, Lennart
En liten uppdatering. Eller ja, inte så liten heller då det har kommit en del färg på plan och GMC sean sist. Efter att ha förberett allt och sprutat en svart grund på rubbet så åkte det på en ljusgrå färg på undersidan av kropp och vingar. Nu ikväll så kom turen till olive drab och olika schatteringar för att bryta upp monotonin. En knalligare grön ligger som en bård runt vingarnas och stjärtens kanter. Nu börjar det likna något. Kan bara meddela att roderhornen till skevrodrena gjordes om ett antal gånger då jag lyckades slå av dem eller så ville inte limmet fästa dem. Alltid är det något som strular.

Härnäst blir det svart/vita invasionsränder på vingarna och kroppen. Sedan väntar maskningshelv-t med stars n´bars och koder... Under tiden mod samlas för detta trixande blir det dekalering och detaljmålning samt vädring på GMC:n.

Härnäst blir det svart/vita invasionsränder på vingarna och kroppen. Sedan väntar maskningshelv-t med stars n´bars och koder... Under tiden mod samlas för detta trixande blir det dekalering och detaljmålning samt vädring på GMC:n.
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Uj! Realism ända ut i vingspetsarna. Och presenningen på flygplanet är ju bara helt klockren!
Tack killar! Funderar på att maska av det mörkgröna på vingkanterna och måla om översidorna. Det blev nog lite väl luddigt i kanten. Får fundera lite.
Lennart, lasten kommer att surras på något sätt när jag väl är klar för slutlastning.
I övrigt känns just 1/48 alldeles perfekt skala för detta bygge.
Lennart, lasten kommer att surras på något sätt när jag väl är klar för slutlastning.
I övrigt känns just 1/48 alldeles perfekt skala för detta bygge.
-
- Namn: Kalle Nordlund
Hur snyggt som helst. Du har fått till en riktigt fin struktur i dukytan på planet och det övriga målningsarbetet går inte av för hackor det heller.
Tack , Kalle! Mindre än två timmar kvar innan man får gå hem och arbeta vidare med denna 

Ok,jag förstår! Tänkte att några manilla tampar blir nog en fin kontrast mot det gröna/Lennart
Coolt,
Kul idé!
ser fram emot fortsättning.
/ Ingvar
Kul idé!
ser fram emot fortsättning.
/ Ingvar
OK, en helkväll med tejp! Kan man ha det roligare än såhär? Tveklöst en stor förnöjelse att fästa tejp över hela rasket, måla, maska nytt, måla igen och riva av allt. Vilken tillfredställelse att se att det blev som tänkt. Ni som räds sprutmålning och hatar maskning: tänk om!

Var hur osäker som helst på bredden av ränderna men lite mätande och syftande senare så blev det så här. The Dude-brothers betraktar målningsarbetet. Efter en fika på fem så fick mina arbetare på Enskedeverken återgå till sina sysslor.

Penslade på lite golvpolish på GMC:n så att jag kan smacka på dekalerna i morgon.
Åsså är det dags att se till att det blir nationalitetsbetäckningar på Cuben. Hmm, nog för att det är kul med tejp men det kan bli lite väl mycket av det goda. Kanske ska gå på dekaler ändå..? Får rota lite i lådan.
Lennart, någon form av manillafärgade tampar blir det, och ska jag vara riktigt petig så detlajmålade jag lite på Cuben och markerade tamparna till presenningen med just manilla.
Tack Ingvar, trevligt att du gillar den

Var hur osäker som helst på bredden av ränderna men lite mätande och syftande senare så blev det så här. The Dude-brothers betraktar målningsarbetet. Efter en fika på fem så fick mina arbetare på Enskedeverken återgå till sina sysslor.

Penslade på lite golvpolish på GMC:n så att jag kan smacka på dekalerna i morgon.
Åsså är det dags att se till att det blir nationalitetsbetäckningar på Cuben. Hmm, nog för att det är kul med tejp men det kan bli lite väl mycket av det goda. Kanske ska gå på dekaler ändå..? Får rota lite i lådan.
Lennart, någon form av manillafärgade tampar blir det, och ska jag vara riktigt petig så detlajmålade jag lite på Cuben och markerade tamparna till presenningen med just manilla.
Tack Ingvar, trevligt att du gillar den