Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nuså kommer bilderna.Dekalerna var inga som helst problem att få på plats, de sög in sig på en gång. En postshading lades över dekalerna och övriga ytor för att tona ner kärran samtidigt som det ger lite individkänsla och inte ser så ny ut.
Lite småfix kvar innan det ska börja riggas till helgen, några dekaler ska på plats, propellerbossen ska målas upp när trä´t har torkat till.
Lättbyggd? jojag tackar, denna tog inte långv tid på sig..
avslutet kommer senare
frågor o kommentarer är helt okej,nu ska jag göra ett gäng med vantskruv innan John Blund kommer....
Ursäkta språket men jag säger som Jan Berglins stornästa seriefigurer "Åfytusanjävlar" va snygg! Vilket imponerande arbete. Själv hade jag fått fnatt vid tillverkningen av vantskruvarna. Mina "kleptomankorvar" är liksom inte riktigt gjorda för dylikt arbete Bara att gratulera till ett mycket vackert bygge.
kallenordlund skrev:Ursäkta språket men jag säger som Jan Berglins stornästa seriefigurer "Åfytusanjävlar" va snygg! Vilket imponerande arbete. Själv hade jag fått fnatt vid tillverkningen av vantskruvarna. Mina "kleptomankorvar" är liksom inte riktigt gjorda för dylikt arbete Bara att gratulera till ett mycket vackert bygge.
Tackar, men ge dina fingrar en chans va, mina är inte de bästa heller men mitt tålamod är bättre men det är bara en träningssak som man säger.
LarsaQ
Här börjar en lång tystnad..........................................................................................................................................................................................................
Så nu har jag hämtat mig lite och torkat bort lite saliv ur mungipan och det beror inte på "päronsodan" som jag dricker just nu. Jag tror jag kan kosta på mig lite beröm för en gångs skull
Det där är så in i h*lv*t* snyggt så jag vet inte vad. Ännu ett mästerverk från Lambohovs flygmekaiska verkstäder.
Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Har en påbörjad nöt och en i låda, vågar knappt öppna dem för att fortsätta. Vill liksom inte "misslyckas"
Nosen med den flammiga plåten, finns det i själva plasten/modellen eller är det ett färgtrick? Tycker det ser så grymt läckert ut.
/Markus
Tjena Markus
Plåtarna är färgtrick som du kallar det.Först lackades plåtarna med en silverfärg bland med svart,mera svart lades i färgen och kanterna gjordes mörkare.När det torkat användes ren silver färg till att göra "ostbågarna".Alltså bara färgskoj.
Tycker verkligen att du ska ge dig på dina lådor,de blir goa när de är färdiga,lycka till
LarsQ