Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!
Läckert! Kommer ihåg när du postade de första bilderna på tornet. Då trodde jag att du bara skulle göra en vinjett med tornet som bas och några figurer men ack vad fel jag trodde.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
- Namn: Lars Befring
Det går snabbt frammåt!
Med rost och skit kommer det att bli så snyggt!!!
/L
Med rost och skit kommer det att bli så snyggt!!!
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Ojoj, nu händer det grejjor! Hatten av Lennart! ser utomodentligt schysst ut det där! 

Jag hade ju en ide jag utgick från,och på den vägen blev det.Patinan börjar ge karaktär till modellen nu/Lennart

Blir det någon märkning på denna? Nuffror eller personlig målning?
Stellan Schroeder Englund
Hon förde aldrig vare sig flottiljemblem, eller siffror U-252.Ubåten tillhörde 6.e frontflottiljen och hade basen i Nazaire.Bara 8 dagar efter att man lämmnat Ib Riis i fjorden på Island,alltså den 14 April 42.Så blev U-252 sänkt ,med sjunkbomber ,av den Brittiska sloopen HMS Stork och korvetten HMS Vetch i nordatlanten.Samtliga 44 man ombord omkom./Lennart
Blir bättre och bättre det där Lennart!
Dina relingar ser omåttligt bra ut. Bra kämpat och byggt!
Dina relingar ser omåttligt bra ut. Bra kämpat och byggt!
Men hon borde väl ha haft någon officiell vapensköld som aldrig fördes på utsidan,eller kanske ett märke som besättningen förde i mössan enligt tidens mode. Kanske något att återskapa på dioramabasen.Lennart skrev:Hon förde aldrig vare sig flottiljemblem, eller siffror U-252.Ubåten tillhörde 6.e frontflottiljen och hade basen i Nazaire.Bara 8 dagar efter att man lämmnat Ib Riis i fjorden på Island,alltså den 14 April 42.Så blev U-252 sänkt ,med sjunkbomber ,av den Brittiska sloopen HMS Stork och korvetten HMS Vetch i nordatlanten.Samtliga 44 man ombord omkom./Lennart
Stellan Schroeder Englund
Har funderat på att få dit flottiljens enblem på tornet,även om det aldrig satt där.Nu är i alla fall själva båten helt färdig.Tyngena till linorna har jag gjort av en kedja med såna där runda kulor,och gort infästningar till varje efter bilder.(Kan tyvärr bara få in en bild i taget,så fort jag lägger upp nästa så är den första väck??) Nu återstår kanoner,figurer och dioramabasen./Lennart