Mustang gången ett!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
commander
Namn: Andreas Agensjö

Re: Mustang gången ett!

Inlägg av commander »

Stilla havet? 15th AF opererade från Italien och det ligger väl vid Medelhavet? Mycket snyggt maskerat och målat. Blir en juvel av den där!

Mvh,
Andreas
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Helt rätt Andreas, det är en kärra från Medelhavet. Men den har en målning av stjärten som var mer forekommande i Stilla Havet där hela stjärtpartiet ofta målades i olika färger. I norra Europa målades allt som oftast bara nosen och rodret i olika färger när det berör 8th och 9th Air Force.
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Anders! Jag har nyttjat samma referens som du. Väldigt bra referens... När jag byggde Pips Prillers 109:a beställde jag till och med sex flaskor Riegele, bryggeriet ägs fortfarande av hans familj :) !

Offensivt att ge sig på fenmaskeringen, å andra sidan så brukar inte sådana dekaler vara så enkla att få till heller. Jag gjorde en liknande för några år sedan (fast enklare, det var inte ett helt stjärtparti) och nyckeln till lycka är att klura ut att man ska måla VARANNAN ruta med mask. Är det ett enklare underlag så kan man sedan flytta masken ett halvsteg och måla resten, i det här fallet så var det nog smart att använda lös tejp med de första rutorna som mall, det sväljer dessutom eventuella misspass väldigt snyggt!

Hälsningar

Magnus
Samba
Namn: Samir Baraka

Inlägg av Samba »

Fint maskerat och ännu finare resultat.
Skriv svar