Diorama över en del av Omaha Beach

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Glennaia

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Glennaia »

Sådana är pågång, en de skall till viss del stå lite i vattnet så jag kommer lägga till dem mot slutet.
Glennaia

Inlägg av Glennaia »

Det kom ingen lcvp i posten i dag heller, så jag ägnade min tid åt att göra mig två st bangalore M4A1 här kommer lite bilder, viktigt sak vad säger ni om skalan på den. den skall vara cirka tre meter lång, men tänkte mer på tjockleken på den?
Jag målade vissa delar gula fast att dem inte är det i verkligheten, eller vad jag har kunnat hitta på bilder av den. Men gjorde det för att higlighta lite bara.
Bild
Bild

Som sagt innan är väldigt osäker med tjockleken på den men jag har använt denna bild som referens för tjocklek.
Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Det blir bra tjocklek på dem.
Stellan Schroeder Englund
Pyret

Inlägg av Pyret »

Fin tjocklek minsann! :)
Glennaia

Inlägg av Glennaia »

Idag fick jag min kära båt! Samt allt jag beställt till den som färger och detalj sheet.

Har suttit och pillat i fem timmar innan, men nu tar jag en Break tills imorgon, återkommer med lite bygg bilder underkvällen:)
Glennaia

Inlägg av Glennaia »

Har inte hunnit värst långt idag på båten, men det får ta sin tid som att den tar så stor plats i dioramat så måste den bli perfekt. För övrigt så är det första gången jag använder mig av detail sheet, tycker det gör en stor skillnad.
Bild
Använde för övrigt Valejos grå primer för första gången idag, är inte helt hundra nöjd med den, då den ibland spottade.
Bör den spädas ut mer? För det står ju på flaskan att det bara är att hålla i sprutan och köra efter omskakning.

Har även gjort klart den andra Banglaoren som jag har valt att ha delad lindad med "rep", så att någon soldat kan bära den i tvärlinan på väg mot vallen.
Den sammansatta Bangaloren kommer va med någon snubbe som ligger ned längsvallen.
Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Kanoners, en LCVP på min ära. Detta kan bara sluta väl. Rekomenderar boken om Higgins, mannen som uppfann både LCVP, LCM 3 och en hoper andra små båtar http://amphibiouswarfare.blogspot.se/20 ... boats.html
Stellan Schroeder Englund
Glennaia

Inlägg av Glennaia »

Inte min dag idag, allt flöt Pålsson adligt, sen gick första pistolen sönder. Hämtade min andre pistol och sen gick den sönder, vad ska man säga. Återkommer imorgon med lite bilder på arbetet...
Glennaia

Inlägg av Glennaia »

Här kommer lite bilder på båten.

Har en bra bit kvar på båten innan den är klär.
Kommer nog köpa en ny spruta underhelgen så jag kan laka klart den, ska bara be frugan snällt att jag får göra det...
Bild
Bild

Här kommer en bild när den ligger i vattnet, vill påminna om att det ska dit en massa mer vatten och svallågor samt att båten skall sänkas ner i bygget cirka 3 cm.
Lekte lite med kameran för att få en bra bild hur det hade sett ut om man kom i båten.
Bild

han i alla fall lacka lite andra detaljer som skall vara med på båten, det enda jag funderar på är om de hade livbojar på båten?
Känns konstigt, vi tar med livboj skit i att vi kör folk i döden bara..
Är väldigt nöjd med repfendrarna, första gången jag forskuggade något innan jag lackade.
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Vad är skillnaden mellan en LCVP och en LCM ? Lennart
Skriv svar