Jasch 39Tyrolerflugseug Färdich

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Jas kockpit 1/48

Inlägg av Lennart »

Åsså vänster sida .Den del av ryggdynan som man ser är vikt skall jag skära bort jäms med kanten.Och lägga en egen av pc när jag börjar med remmar och bälten/Lennart
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Så en sista test att allting passar,innan det är dags för att göra sidopaneler /MVH Lennart
Bild
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Vad ska man säga som inte redan sagts?
Imponerad över hur du har koll på alla detaljer, det där kommer bli kanonbra.

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Lennart

Inlägg av Lennart »

Har snedskurit framkanten på förtärkningbitarna på stolen översida.Lagt en bit av tunn pc på varje sida som ser ut som den röda på bilden. 4+ häftet på 39:an är ju full med bra detalj bilder.Lite kryptiskt blir det ,eftersom innehållet får inte kopieras på nåt vis,eller återges.Jag vet inte hur man tolkar det i detta sammanhanget .
Möjligen att Emil Lindberg kan svara på det,som äger rättigheterna till det fina bilderna? Tack Johan /MVH Lennart
Bild
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Blir mäkta fin tuppgrop det där!
Du har öga för detaljer, mannen!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Det röda på bilden är till för att bryta igenom huven vid utskjutning, om inte MDC'n gör sitt jobb ordentligt.

På tvåsitsarna ser de olika ut på fram respektive baksits.

/E
Lennart

Inlägg av Lennart »

Janne.S skrev:Blir mäkta fin tuppgrop det där!
Du har öga för detaljer, mannen!
Tack du Janne :D Det står på kör det små rackarna /Lennart

Aha :idea: , tack för infon Erik. Då fick jag förklaringen varför det är olika /Lennart
Lennart

Inlägg av Lennart »

Vänster sida konsoll för fartreglaget. Det har en böj inåt uppåt.Jag tog bort på resinet och ersatte med pc.Man får även ta ur i över och underkant för att reglaget skall få plats.Blir dessutom ett mellan rum mellan vägg och regalge vilket gör det snyggare än originaldelen,där spaken sitter gjuten direkt på väggen.Har delat den lilla fyrkantiga biten på vänster sida.Enligt bild så är den inte större än så,och har ett liknande stag under,som sedan vilar i basen mot sidokonsollen i baljan.MVH/ Lennart
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Stolen färdig förutom alla bälten,och remmar.Sidorna är inte symmetriska .Solens främre sidor (det stora uppåtstående öronen ) svänger utåt mot baljans väggar/Lennart
Bild
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Gasreglaget eller Systemhandkontrollen som det heter på fackspråk på fpl 39 finns ju även i en lite större variant där man satt ett block med knappar framför själva "handtaget". Jag vet dock inte om alla C har det nyare reglaget, eller om det bara är nyare, ej svenska, kärror som har det. Jag kan säkert ta reda på det däremot.
Har ingen egen bild på hur det ser ut, men jag såg det i simulatorerna när jag gjorde ett "studiebesök" på SAAB för ett par år sedan.

Fiskade lite på nätet:

Bild

Här finns en video där man ser lite dåligt:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -testpilot

Lite mer bilder:
http://www.x-plane.org/home/urf/aviatio ... ckpit.html
http://www.flickr.com/photos/42740324@N02/4397907762/

Ingen big deal, och jag tänker inte hålla det emot dig om du skiter i det, men du gillar ju att få till detaljerna så korrekt det bara går, så jag tänkte bara du kanske ville veta.

/E
Skriv svar