Universal Carrier, Fyndet på myren, BAND PÅ!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff

Re: Universal Carrier, Fyndet på myren, ROSTIGT!

Inlägg av MiniStuff »

Stellan skrev:Tack Lennart! Figuren är riktigt fin och det ska bli kul att ge sig i kast med något jag inte gjort på flera år (läskigt). Han kommer att hålla i ett par verktyg. Finns det verktygssatser i 1/35? En låda får jag väl snickra av PC...
Aber har denna:

Bild

tror inte jag har någon kvar men jag kan kolla, kan ha en privat om inte annat....
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Tack Björn! Rost är ALLTID attraktivt om det inte är på ens egen bil...
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Markus, kollakollakolla! Ser perfekt ut.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Stellan skrev:Tack Sven! Svår balansgång att behålla en del av färgen samtidigt som jag vill ha det rostigt och fint, åbäket ska ju trots allt ha stått ute i 50 år. Tittade lite på den i morse och konstaterade att färgen mognat en del under natten då den torkat lite. Den får stå till i morgon och då ska jag nog bleka ut delar av panelerna igen för att få bort en del av det homogent gröna, lite mer gulgrönt ska det bli. Sedan blir det till att variera rosten och få till mer orangerött och gult. Lite mer rost ska det bli mao. Märker dock att bilderna inte gör den lilla traktorn rättvisa tyvärr.
Jovisst är det en svår balans, men detta kommer du att fixa galant.

Du kanske skulle använda lite av AK Interactives "green slime" så det blir en blandning av rost och annan 40-årig smuts :-)

Kul att följa bygget!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Mja, det är slemgrönt nog just nu. Ska jobba mer på rost och nyanser och få lite mer kontrast över allt.
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Skulle vuilja rekomendera detta setet, i mina ögon ett superbt set och faktiskt bättre än fototets:

http://tanksandthings.niceboard.org/t43 ... ools-set-1

Öken-Erik

CU@C4
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Ja det där såg ju också fint ut, var hittar man sådant lämpligen?
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Jag har haft såna, slut för tillfället. Kolla med någon av mina kollegor, Byggmodellen, Alfa mfl.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

MiniStuff skrev:Jag har haft såna, slut för tillfället. Kolla med någon av mina kollegor, Byggmodellen, Alfa mfl.
Du menar setet som Erik rekomenderade? Ska kolla runt lite till men hittade på Hannants.
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Stellan skrev:Tack Björn! Rost är ALLTID attraktivt om det inte är på ens egen bil...
Hm. Jag kör ju Citroën så det här är inget som jag har någon erfarenhet av. Eller också är det därför jag tycker att det är vackert. Svårt att säga vilket. Vive la France!
Skriv svar