Thunderbolt Eye: Klar 2024-09-11

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

Ta-da! Nu sitter figuren fast i basen :D Och, ja, jag har tänkt innan så: limma först - maskeringstejpa sen ;)

Det var rejält virke i basen också. Lilla borrmaskinen fick kämpa på rätt bra ett tag :? Och äntligen har limmet åkt fram också. Nu är det snart bara airbrushen och skruvstycket som ska på plats innan hela hobby hörnan är fungerande igen.

Bild

Har passat på att lägga till det där jag brukar glömma med årtal och sådära...

Bild

Börjat pilla lite mer med målningen, och vi får la se vad detta kan bli!

Bild

Lite till målning och nu är det banne mig inte långt kvar tills jag är klar med det här bygget:

Bild

Bild

Det var ännu mer latjolajbans med målningen ett tag men sen tonade jag ner det hela kanske 50% för att fokus inte skulle dras bort för mycket från figuren...

Sen ska naturligtvis tejpen sitta kvar som en del i bygget för att smyga med lite pippigult ;) Skojar så klart bara.

/Emma
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Fantastiskt fint målat !
//Lennart
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Grattis till en modern tagning på Lasse Holmquist i "På luffen i Japan".
Väl utfört arbete.

Kul att du skriver ut året för färdigställandet. Jag försöker komma ihåg det. Ibland blir man förvånad över hur snabbt tiden går.
holst

CU@C4
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Lennart 12 skrev: 10 sep 2024, 06:42 Fantastiskt fint målat !
//Lennart
Tack så mycket :) Vad glad jag blir :)
Lurifax skrev: 10 sep 2024, 06:43 Grattis till en modern tagning på Lasse Holmquist i "På luffen i Japan".
Väl utfört arbete.

Kul att du skriver ut året för färdigställandet. Jag försöker komma ihåg det. Ibland blir man förvånad över hur snabbt tiden går.
Tackar, tackar :D Första klara modellen på 4 år... huuu nu får det bli skärpning ;)

Jo, jag kom på det för några år sedan att det är rätt kul att det står någonstans på modellen dels vad den heter och när den är byggd. Jag skrev ju inte ut det tidigare men precis som du säger så inser man ju ibland att det gått rätt många år sedan vissa modeller byggdes.

/Emma
EMP
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye: Klar 2024-09-11

Inlägg av EMP »

Sådär, målningen klar och nu återstår bara att sanera paletten och gå igenom penslarna för att se hur statusen är på dem.

Bild

Har inte prylar framme just nu för att ta ”studiofoto” på modellen men några bilder fick det i alla fall bli:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Emma
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Snyggt jobbat Emma!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Det finns en sorts tillfredsställelse i att bygga och en annan i att färdigställa, tycker jag. Personligen kan jag inte riktigt avgöra vilken som är "bäst", men det är bra skönt att få bocka av något emellanåt, eller hur?!

Bra jobbat!
/Fredrik
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Urban Gardini skrev: 11 sep 2024, 20:33 Snyggt jobbat Emma!
Tack så mycket! :) Jättskoj att du gillar resultatet!
FredrikAlmlöf skrev: 12 sep 2024, 13:04 Det finns en sorts tillfredsställelse i att bygga och en annan i att färdigställa, tycker jag. Personligen kan jag inte riktigt avgöra vilken som är "bäst", men det är bra skönt att få bocka av något emellanåt, eller hur?!

Bra jobbat!
/Fredrik
Tack så mycket! :)

Jag håller med dig, och kan inte heller säga vilken del som är bäst. Det är ju kul att ha det färdiga resultatet, samtidigt är det ju så jäkla kul att fixa med modeller, lyssna på en bra skiva under tiden och peta med målningen.

Men det är bra att den här är klar nu så att jag kan krångla till det med något annat :D . Har ju insett med åren att jag tycker det blir mer och mer kul med ”svåra” byggen rent byggtekniskt. Gärna med någon ”liten kritisk konstruktionsteknisk detalj” som behöver fixas (t.ex. den här lilla "makrillen", i storleksordning 70 cm, som någon gång i framtiden ska byggas....... utan synlig pinne... utan några uppenbara fästpunkter mitt under och istället gömma/flytta sådant så långt bak som möjligt för bästa estetiska utseende.... utan att något havererar https://lanatime-shop.com/cdn/shop/prod ... 1641780472 )

/Emma
Skriv svar