BA-64, en liten "facelift" inför Golden Model i Riga s27
-
Re: BA-64 i Korea, färdiga vinjetten s 26
Very nice Sven. Looks much better in real life .... sometimes the images dont capture the size and how fine the details are.
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
Tack skall du ha, Janne, mycket uppskattat.!Janne Nilsson skrev:Den är mycket fin och man förstår inte hur liten den är förrän man ser den live.
Janne Nilsson
Jo, man luras av bilderna och tror att bilen är mycket större. Jag har själv lurats efter att ha trixat med bilder, och sedan gått tillbaka till bygget.

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Cheers Frank!Plasticbattle skrev:Very nice Sven. Looks much better in real life .... sometimes the images dont capture the size and how fine the details are.
I agree with you, the large pics don't do the size and details much justice. Then again, since I am already going blind after the Lynx build, it is good to get some big pics to look at

"Svenne-Kongo"
-
Ännu ett bygge jag inte hann med att kolla in på C4... hela vignetten blev riktigt bra, Sven!
Ingen fara, Anders, din tid var knapp under C4-helgen.
Det kommer fler tillfällen att se den live
Tack för vänliga kommentarer!
Det kommer fler tillfällen att se den live

Tack för vänliga kommentarer!
"Svenne-Kongo"
BA-64, en liten "facelift" inför Golden Model i Riga s27
Hej på er!
Återupplivar denna gamla tråd en kort stund.
I och med vår resa till Riga nästa helg så har någon (BJÖRN!!
) lyckats övertala mig att anmäla den här modellen i tävlingen. Pga de domaranmärkningar bilen fick på C4 förra året, så var jag lite tveksam, men bestämde mig till slut att ta ur den ur skåpet och jobba lite med den.
Jag har under en tid känt att vinjetten var relativt oinspirerad (blir ofta så när man stressar ihop en platta precis innan en tävling) och jag var inte nöjd med marken (för livlös) och granen (alldelles för tunn upptil). Dessutom saknade vinjetten en anknytning till Korea.
Nu har jag jobbat vidare med modellen, kan inte säga att jag är helt klar med markarbetet (vi får se), men det känns bättre nu. Granen har fått ca 10st fler grenar, speciellt upptill (där den nästan helt saknade topp innan, hur tänkte jag egentligen??), marken har fått lite grönt, och en liten "hint" till Korea ligger på vägen.
Och så har jag självklart ordnat upp de missar jag hade gjort på bilen
Här kommer lite bilder, första är en "före" bild, följd av tre bilder på den nya.
Tack för titten!
FÖRE (dvs modellen á la 2012) - notera hur tunn granen är upptill, och hur monoton marken är:

EFTER (á la 2013):

Återupplivar denna gamla tråd en kort stund.
I och med vår resa till Riga nästa helg så har någon (BJÖRN!!

Jag har under en tid känt att vinjetten var relativt oinspirerad (blir ofta så när man stressar ihop en platta precis innan en tävling) och jag var inte nöjd med marken (för livlös) och granen (alldelles för tunn upptil). Dessutom saknade vinjetten en anknytning till Korea.
Nu har jag jobbat vidare med modellen, kan inte säga att jag är helt klar med markarbetet (vi får se), men det känns bättre nu. Granen har fått ca 10st fler grenar, speciellt upptill (där den nästan helt saknade topp innan, hur tänkte jag egentligen??), marken har fått lite grönt, och en liten "hint" till Korea ligger på vägen.
Och så har jag självklart ordnat upp de missar jag hade gjort på bilen

Här kommer lite bilder, första är en "före" bild, följd av tre bilder på den nya.
Tack för titten!
FÖRE (dvs modellen á la 2012) - notera hur tunn granen är upptill, och hur monoton marken är:

EFTER (á la 2013):

Senast redigerad av SvenYoung den 14 sep 2013, 16:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"
-
Re: BA-64, en liten "facelift" inför Golden Model i Riga s27
The little extra detail and colour add so much to the final scene. Perfect example of what "going the extra bit" can do. Good luck in Riga, Sven. 

Frank Glackin
Re: BA-64, en liten "facelift" inför Golden Model i Riga s27
Thanks Frank, I am really glad the additional bits helped to improve the scene 
Thanks also for the good luck wishes, I'm really looking forward to the trip to Riga.

Thanks also for the good luck wishes, I'm really looking forward to the trip to Riga.
"Svenne-Kongo"