Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har varit förpliktad med andra göromål så har bygget" gått lite sakta, men rälsen är påbörjad. Kommer att låta alla slipers" gå in i vegetationen så därför har jag gjort den platta , det sjunker ju in i mossan" med tiden" Testade att pensla narvsvärta på flat vagnen,(kunde inte hålla mig) och det blev inte helt fel ! Lennart
Jag får kluvna känslor inför detta.
Å ena sidan vore det superhäftigt att se lok och vagnar målade.
Å andra sidan är de väldigt snygga som de är.
Kan du inte bygga en uppsättning till och sen måla den ena av dem;-)
Ha ha, , Ja det enklaste vore väl då att bara göra rälsen färdig och montera på en basplatta, men å" andra sidan får jag ju då aldrig se hur det skulle
se ut i rätt färg, och vädrat. En kompis här hemma tyckte jag skulle måla hela baletten" i blått, och kalla det för "Blå Tåget"
Njae, jag går nog vidare ändå , och airbruschar då det är dags för det. Tack Ulf Lennart
Jag höftade från början då jag byggde loket, hade inte exakt bredd. Min spårvidd är 4,8 mm men borde vara 4,1 mm. Amerikansk spårvidd är ju 4 fot och 8,5 tum, alltså 1435,1 mm. Lite kul med det , för spårvidden utgick från spårvidden på hästdragna vagnar. Och det finns uppgifter om att man där utgått från två häst bredder med utgångspunkt från det första hästdragna romerska stridsvagnarna .
Tack så mycket Joakim //Lennart
Lennart 12 skrev:Jag höftade från början då jag byggde loket, hade inte exakt bredd. Min spårvidd är 4,8 mm men borde vara 4,1 mm. Amerikansk spårvidd är ju 4 fot och 8,5 tum, alltså 1435,1 mm. Lite kul med det , för spårvidden utgick från spårvidden på hästdragna vagnar. Och det finns uppgifter om att man där utgått från två häst bredder med utgångspunkt från det första hästdragna romerska stridsvagnarna .