
Det var kanske inte så dumt med den där vacuumhuven, det blir snyggt med tunna huvar! Och vad gäller panelerna så har du fått till en fin och diskret look.
Hälsningar
Magnus
Tack! De är lyckligtvis dekaler. Vilket för övrigt även gäller den vita linjen på spinnern.M-eson skrev:Urtjusigt! Är de röda linjerna på vingarna målade eller dekal?
Tackar! Först och främst är kronmärkena i rätt storlek, dvs den avvikande storleken som fanns på S 31. Sedan är de tryckta av Cartograf, vilket gör dem briljanta på alla sätt. En del småtexter är också justerade och förbättrade och de vita siffrorna på originalarket är borttagna då frågan om förekomsten av vita siffror på S 31 nu äntligen verkar vara löst (alltså att de inte existerade). Den nyansskillnad man ser på vissa svartvita bilder mellan fensiffror och det gula på kronmärket beror istället på att de utsprungliga, i England målade, kronmärkena hade en mörkare gul nyans.Stellan skrev:Schnyckt! På vilket sätt skiljer sig dekalerna åt från de tidigare (de är omtryckta?)?
Tackar! Hade glömt bort den först, så det var lite besvärligt läge ett tag. Tur att man har samlat på sig ett och annat genom åren... Och slutresultatet blev ju faktiskt bättre med den tunna huven.magnusf skrev:Det är alltid lika trevligt att kunna vara till hjälp Björn!
Det var kanske inte så dumt med den där vacuumhuven, det blir snyggt med tunna huvar! Och vad gäller panelerna så har du fått till en fin och diskret look.
Hälsningar
Magnus
Tack! Nej, jag håller med, man tröttnar aldrig. Varje gång jag byggt en vill jag bygga en till. Har Eduards fantastiska IX i 1/48 som ska bli norsk eller dansk, har inte bestämt mig riktigt där. Plus ett par till, förstås. Spitfire kan man aldrig ha tillräckligt av i högen!MartinN skrev:Synd att den där Krösa-Magnus skulle få rätt men det löste du ju bra. Det är konstigt (eller inte?) att man inte tröttnar på Spitfire. Riktigt snygg förebild och snyggt bygge också förstås.
/M