Externt på chassiet så tillverkades det ballistiska skyddet för friskluftintaget, lådorna för gasflaskor och reservdelar samt den fällbara arbetsbänken. Den ersätter stegen/skidstället på bakväggen.
Höger stridslucka fick en täckplåt.
Istället för varningsskylten för gasflaskor gjorde jag en reklamskylt
Bokstäverna tog jag från ett ark microscale
Arbetsbänken i PC och med metallgaller
Placering av arbetsbänken
Målning av chassiet. Första gången jag målar chassiet separat innan montering. Jag körde med MRP, dels för att slippa blanda egna kulörer men också för att jag tycker att man kan få till en härlig och levande finish.
Här har jag även lagt på en mörkbrun wash.
Eftersom jag ville få till ett garageplansscenario så ville jag ha en rätt ren vagn. Ungefär som att den är grovtvättad med lite rinningar från tak osv. För detta använde jag lite oljefärger.
Efter montering av över och underdel av chassiet så blev det tillverkning och målning av förarlucka och bakdörr.
Prismorna på förarluckan byggde jag ihop från två överdelar och byggde in speglar. Hoppades på att få till ett bra ljusgenomsläpp men det funkade inte riktigt som jag ville.
Som tur vad hade jag nu två snöspadar till bakdörren och försökte även göra varningsdekaler som är specifika för DSG:n
Även insidan på bakdörren är annorlunda så jag slipade bort fästen som satt där och tillverkade två vapenhållare för AK5, förvaringsväskan och dörrhandtag.
Jag ville ha ena sidokjolen uppfälld som om man höll på med nån sorts underhåll på bandstället. Medföljande är på tok för tjocka så det fick bli plåt istället.
Höger sida fick kjolen normalt monterad
I motorrummet klädde jag väggarna med elledande tejp för att simulera värmeisoleringen och drog därefter lite ledningar osv.
På bilden kan man även se torngrindarna och i fack 1 kan man se pumphuset för motorluckan och den blå glödlampslådan.
Efter att jag tillverkat gångjärn till motorluckan så gjorde jag cylindern av aluminiumrör.
Sen var det dags att montera drivenheten och få dit avgasröret som försvinner ut i bandhyllan. Kvar att montera är styrstaget som går in till förarplats. Insidan av motorluckan lät jag vara rätt blank eftersom den inte är målad med IR-dämpande färg. För att få lite liv i den så sotade jag ner luckan ovanför turbon och gjorde lite dammrinningar i luftkanalerna.
Slut för idag!
Tack för titten!