U-Båt Type VIIC - Vrak [Klart!] - bilder sist
Re: U-Båt Type VIIC - Vrak
Läckert! Bra idé och strålande jobb!
Löjligt läckert! 

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Tack för kommentaren! Klockren idé. Se nedan.Lars Befring skrev:=) En hög med lätt krökta plåtar redo för lastning och avtransport (och alla skärbrännare, vajrar, backar med öl) tillkommer?
Supersnyggt!
Jag har även jobbat vidare med rostfärgerna.

Förslag på hur man bygger en back öl i skala 1/350 mottages tacksamt!
Jonas
-
- Namn: Lars Befring
Ohh så snyggt!
*springer genast ner till systemet för att köpa in referensmaterial*
...
Återkommer med förslag =)
...
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Tack! Nu har jag byggt ölbacken. Gå och köp en för säkerhetsskull så du har något att jämföra med dock.... Skynda för bilder kommer imorgon.Lars Befring skrev:Ohh så snyggt!
...
Jonas
-
- Namn: Lars Befring
*Hick* vischt skullreom va tomma... flashkorna?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Hade jag varit skrotgubbe...
Hade det första jag skurit loss varit kanonen.
Då en snygg sådan bör pryda varje trädgård
Z
Hade det första jag skurit loss varit kanonen.
Då en snygg sådan bör pryda varje trädgård

Z
Hej,
bygget fortsätter.

Nu till de obligatoriska oljefärgerna för att få varians i rosten.
Efter det tillsist lite småmålning av figurer, Lars ölback (som står bakom lastbilen), gastuber, kranen, plåtar, stegar m.m.
FÄRDIGT!

Med målarburk för storleksjämförelse. U-båt i Skala 1/350.

Med nästa projekt framför. Jag måste väl bygga båten som hel också..... Inte lika kul men ändå.
Jonas
bygget fortsätter.

Nu till de obligatoriska oljefärgerna för att få varians i rosten.
Efter det tillsist lite småmålning av figurer, Lars ölback (som står bakom lastbilen), gastuber, kranen, plåtar, stegar m.m.
FÄRDIGT!

Med målarburk för storleksjämförelse. U-båt i Skala 1/350.

Med nästa projekt framför. Jag måste väl bygga båten som hel också..... Inte lika kul men ändå.
Jonas
Re: U-Båt Type VIIC - Vrak [Klart!] - bilder sist
Tokball som vanligt!
Tycker dock att det ser väldigt vingligt ut med platformarna på sanden, fler stöttor, kanske något rep eller två! Sedan ska du nog ha lite mer nyansvariation i de olika ytorna på stranden. Ett föremål på sandbotten skapar virvlar när vågor och tidvatten rör sig runt det, bakom föremålet brukar då ansamlas vatten som sakta sipprar ned och skapar små rännilar även om ytorna runt föremålet är torra. Lite tångruskor och någon slags övre tidvattenlinje torde finnas. Sist men inte minst vill jag ha några figurer uppe på klippan som tittar på, måste få lite dynamik mellan skrotsamlarna och övriga områden. Gärna någon figge bredvid lastbilen, han kan släpa på något eller ha hämtat något verktyg. Då blir det lite mer visuell koppling mellan föremålen och aktiviteten.
Tycker dock att det ser väldigt vingligt ut med platformarna på sanden, fler stöttor, kanske något rep eller två! Sedan ska du nog ha lite mer nyansvariation i de olika ytorna på stranden. Ett föremål på sandbotten skapar virvlar när vågor och tidvatten rör sig runt det, bakom föremålet brukar då ansamlas vatten som sakta sipprar ned och skapar små rännilar även om ytorna runt föremålet är torra. Lite tångruskor och någon slags övre tidvattenlinje torde finnas. Sist men inte minst vill jag ha några figurer uppe på klippan som tittar på, måste få lite dynamik mellan skrotsamlarna och övriga områden. Gärna någon figge bredvid lastbilen, han kan släpa på något eller ha hämtat något verktyg. Då blir det lite mer visuell koppling mellan föremålen och aktiviteten.
Stellan Schroeder Englund
-
Re: U-Båt Type VIIC - Vrak [Klart!] - bilder sist
Förträffligt som vanligt, Jonas!