Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
En Lightning klär tydligen i allt! Har alltid tyckt att den är brutalast i grå/grön camouflage, men helgrå är inte alls dumt. Jag gillar hur du har fått liv i målningen, och får den att "sticka ut". Mycket fin modell, grattis!
Jag håller med Magnus, trevligt också att se så många välbyggda Lightnings.
Björn, du var väl tvungen att anlita en tungtransport för att få hem alla priser!
Samtidigt sitter jag och blir lite förbannad över hur britterna alltid valt "omständig" som ledord när de designat militär utrustning. Hur fort gick det att plocka ur övre motorn till exempel. En öl (icke brittisk) för att lugna ner mig skulle sitta fint.
Jag läste häromdagen på ledarsidan i SvD att Churchill under kriget av militären fått önskemål om att det skulle överföras medel från kultursektorn till deras egen domän och hans svar blev (enligt SvD): "Vad skall vi då försvara?"
På samma sätt är det med den brittiska designen – den är brittisk. Den är en inte så mycket omständlig som en omisskännlig och omistlig del av det brittiska. Ingen anledning till vrede m.a.o. Hmmm...undrar om det är för sent för en pint ljummen ale...? Jo, det är det nog, men till helgen, då minsann! Och den som väntar på något gott...Cheers.
Och nu har även jag införskaffat en Lightning. Kan bara inte bestämma mig rörande individ. Tänkte först en grön individ. Men så såg jag din Björn...
Och nu har jag fastnat lite för en blåfenad variant. Har ju fått lite smak för metallrena maskiner efter mina mustangbyggen. Men en sak får jag säga. Den var rätt mycket större än jag räknade. Lådan var verkligen fullpackad med plast! Och vlket dekalark sedan. Mycket modell för pengarna från Airfix!