1/48 Special Hobby Heinkel He 115 T2 Färdig!
Re: 1/48 Special Hobby Heinkel He 115 T2 Färdig!
Mycket snyggt det där. Hatten av för ett ballt bygge. Jag är lite på Stellans linje med förtöjning. Jag tror det skulle höja helhetsintrycket mycket.
-
- Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Riktigt fint bygge! Det visar att du behärskar många tekniker - flygplansbygge, diorama, scratchbyggd eka, 3D-printad kossa (som visserligen inte kom med, men du tillverkade den). Av alla komponenter så är det ekan som imponerar mest på mig.
/Mikael
/Mikael
Re: 1/48 Special Hobby Heinkel He 115 T2
Ulf Lundberg skrev:Fint! Känns som ur en gammal beredskapsfilm.
Uffe

Ett lysande diorama i all pastoral prakt. Mer trivsamt än krigiskt.

Givetvis vill jag se det på C4-Open om en månad. Det blev klart i god tid.
holst
CU@C4
CU@C4
Fantastisk stämning i dioramat.
Oj, va' bra! Otroligt fint diorama! Jag imponeras av er som kan få ihop hela kompositionen och få allt att se skalenligt ut. Jag är lite svag för just sjöflyg, så att se ett diorama där det är placerat i sin rätta miljö är finfint. Gillar alla små detaljer, så som t ex den blöta sjöstranden intill bryggan, där det syns att lera kommer igenom gräset. Mycket snyggt!
/Fredrik
/Fredrik
-
Här har du verkligen lyckats med ett snyggt bygge i flera steg: Snygg kärra, bra eka och jättefin dioramabas. Känslan av beredskapstiden är påtaglig när jag ser det hela.
-
- Kontakt:
Sen kommentar... Men det är aldrig för sent för beröm. Och det kommer här! Otroligt fint, härlig känsla i både utförande och komposition. Riktigt läckert!
Hej Jon!
Skäms över att jag inte kommenterat heller, jag följde bygget med intresse men kom mig inte för att skriva något. Otroligt snyggt bygge av en maskin man sällan ser byggd (har sett några byggda genom åren av riktiga die-hard svenskbyggare men det är nog få som spontanbygger en He-115 annars
), måste blir riktigt maffigt i 1/48! Jag byggde faktiskt Matchbox modell som barn, den gjorde jag finsk av alla nationaliteter! Gillade även din FW-190 mycket btw!
Hälsningar
Magnus
Skäms över att jag inte kommenterat heller, jag följde bygget med intresse men kom mig inte för att skriva något. Otroligt snyggt bygge av en maskin man sällan ser byggd (har sett några byggda genom åren av riktiga die-hard svenskbyggare men det är nog få som spontanbygger en He-115 annars

Hälsningar
Magnus
Var inte så aktiv på forumet i höstas, och har helt missat detta fantastiska bygge. Kul med ett så välgjort diorama. Måste ju vara hur stor som helst! Bara att gratulera!
-
- Namn: Lars Befring
Den är ännu bättre live =)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72