Sommarens "stora" bygge! SU-27 1/32 klar sid 3
-
- Namn: Lars Befring
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Sommarens "stora" bygge! SU-27 1/32
Det var synd Henrik ! //Lennart
halloj!
Ja det var lite tråkigt med tanke på alla moddar jag gjort. Men här kommer en uppdatering kring målningsarbetet i alla fall!.

[img}https://cdn2.cdnme.se/2717614/8-3/20160 ... 441790.jpg[/img]

Ja det var lite tråkigt med tanke på alla moddar jag gjort. Men här kommer en uppdatering kring målningsarbetet i alla fall!.

[img}https://cdn2.cdnme.se/2717614/8-3/20160 ... 441790.jpg[/img]

-
- Namn: Lars Befring
Hin Håle va snygg!
Hin Håle va stor!
Hin Håle va stor!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
- Namn: Lennart Alvhult
Makalöst vad fin den ser ut //Lennart
-
- Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Imponerande som vanligt. Har du verkligen en sprutbox som räcker för den där eller gick du iväg till en billackerare?
/Mikael
/Mikael
-
Henrik håller stilen.
Uffe
Uffe
Den var ju gigantiskt stor!
Micke A
Micke A
-
- Kontakt:
Hallå!
Phuuu--Nu är jag tillbaka från AIM och här kommer lite bilder som jag lovade. 2 rena missöden råkade den ut för på vägens gång. Dagen innan AIM råkade sonen sparka till lådan med Flankern så det mesta som hängde under den lossnade. Paniken var ett faktum, men jag redde ut situationen i sista stund. På väg ned de 35 milen så lossnade ett antal raketer samt huv och undre stabfena(troligtvis sviter av sonens karatespark). Ännu mer panik när man i ett blåsigt Göteborg försöker laga ihop den. Hur som helst så slutade det hyffsat för den stackarn. En rolig sak var att jag som sagt gjort så att landställen fungerade,vilket resulterade i att själva "stancen" på flygplanet blev lite latjo om man ställer den på skarven på två bord. Det råkade jag ut för nere på AIM. När jag väl visade intresserade människor hur kolvarna arbetade genom att trycka på modellen så log dem stort
DÅ förstod dom varför den så märklig ut med ena stället högre än det andra.
Det är en ball detalj helt klart.
En annan detalj är att luftbromsen också fungerar fälld eller uppe!
Hur Som helst Håll till godo med några shots!

Phuuu--Nu är jag tillbaka från AIM och här kommer lite bilder som jag lovade. 2 rena missöden råkade den ut för på vägens gång. Dagen innan AIM råkade sonen sparka till lådan med Flankern så det mesta som hängde under den lossnade. Paniken var ett faktum, men jag redde ut situationen i sista stund. På väg ned de 35 milen så lossnade ett antal raketer samt huv och undre stabfena(troligtvis sviter av sonens karatespark). Ännu mer panik när man i ett blåsigt Göteborg försöker laga ihop den. Hur som helst så slutade det hyffsat för den stackarn. En rolig sak var att jag som sagt gjort så att landställen fungerade,vilket resulterade i att själva "stancen" på flygplanet blev lite latjo om man ställer den på skarven på två bord. Det råkade jag ut för nere på AIM. När jag väl visade intresserade människor hur kolvarna arbetade genom att trycka på modellen så log dem stort

En annan detalj är att luftbromsen också fungerar fälld eller uppe!
Hur Som helst Håll till godo med några shots!