Tarangus Lansen 1/48 är KLAR sid 3!!
Re: Tarangus Lansen 1/48 VU=väl utrustad!
Ja riktigt surt! Men jag ska hava hela morgondagen till att fundera ut om det inte går att få i nosvikt i den utan att bryta isär den. Om ingen idé kommer upp så får man helt enkelt göra som du säger Stellan 

Om du inte har limmat fast FOD-luckorna på luftintagen, kan du ju alltid lägga lite vikt bakom dessa. Det hjälper förhoppningsvis. 
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Haha! Jag lyckade att tunga ned den i fronten! Kom på den genialiska idén att få ballastvikterna genom cockpit mellan pedalerna. Jag dubbelkollade på ritningen och jag såg att det inte fanns en vägg mot nosen från cockpit. Så jag köpte en rulle med lödtenn och matade in lödtenn mellan pedalerna in till nosen, när jag fått i tillräckligt så den tippade frammåt istället för bakåt så klippte jag av lödtennet och pulade in resten in i nosen!! Yey!! gött mos. Jag kunde knappt sova igår för detta problem!! men men nu ör det löst. och den är nog klar nu tror jag! nu ska jag börja med dioramat till den. För bildernas skull så lånade jag platsen där min Draken kalmarit ska så normalt! håll till godo med bilderna så länge. Återkommer med diorama bygget!
Redo för tjänstgörning!!

Luftbromsarna var en historia för sig. Här har Maestro tänkt lite tokigt. Det gick att få ordning på dem till slut!..

stegen var bara för grym!

Hmm..ser att jag glömt ett knallsnöre på den främre stolen!! det får fixas snarast!!

Redo för tjänstgörning!!

Luftbromsarna var en historia för sig. Här har Maestro tänkt lite tokigt. Det gick att få ordning på dem till slut!..

stegen var bara för grym!

Hmm..ser att jag glömt ett knallsnöre på den främre stolen!! det får fixas snarast!!

Senast redigerad av Henrik R den 07 maj 2012, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Tarangus Lansen 1/48 är KLAR sid 3!!
snyggt Henrik. Klass!
Enastående läckert
Den fick du till fint!

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Åhå, du har fått till en hel fin flygbas! Ser bra ut den där Lansen!
Stellan Schroeder Englund
Tack Axx,Janne och Stellan!
JA jag skulle faktiskt kunna "skarva på" Draken dioramat och göra värsta flygbasen.. men då pajjar jag lite av poängen med det dioramat
Nää det blir en tidsepok från 60:talet på beredskapsplatsen Norr om banan på Hässlö!
JA jag skulle faktiskt kunna "skarva på" Draken dioramat och göra värsta flygbasen.. men då pajjar jag lite av poängen med det dioramat

Nää det blir en tidsepok från 60:talet på beredskapsplatsen Norr om banan på Hässlö!
Wow! Sicken pärla!
Jäklar så otroligt snyggt !
Mycket snyggt gjort, imponerande!!!!!
Ett tips till kommande Lansenbyggare när det gäller nosvikten.
Jag håller själv på med en tidig A32:a och löste viktproblemet med hjälp av bly på rulle. Jag klippte till ett par lagom stora bitar och formade dem inuti nosen och limmade dem på plats innan jag limmade ihop kroppshalvorna.
//Peder
Ett tips till kommande Lansenbyggare när det gäller nosvikten.
Jag håller själv på med en tidig A32:a och löste viktproblemet med hjälp av bly på rulle. Jag klippte till ett par lagom stora bitar och formade dem inuti nosen och limmade dem på plats innan jag limmade ihop kroppshalvorna.
//Peder