Ford G.P.A Amfibiejeep, Tamiya 1/35 - Klar (minus gubbarna)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BjörnK

Re: Ford G.P.A Amfibiejeep, Tamiya 1/35

Inlägg av BjörnK »

Jamen herre jösses! Varför slösar du din talang på flixflaxare? Alla kan ju se att du hittat hem!
//BjörnK
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

BjörnK skrev:Jamen herre jösses! Varför slösar du din talang på flixflaxare? Alla kan ju se att du hittat hem!
//BjörnK
:) Utan att skapa alltför höga förväntningar inför framtiden, kan jag i alla fall säga att det var kul att måla den. Och att man slapp maskeringen var onekligen ett plus. Ännu ett plus är att nästa steg inte innebär tonvis av småtexter. Men det är helt klart roligt att testa något helt annat än man är van vid, det stretchar bygg- och framför allt, målningshjärnan. Du kanske skulle prova? ;)
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

haha! Jomen tjenare italienare! Just nu bygger jag inte ens pansar... ingen mojo whatsoever! Allt är undanplockat och inspirationen verkar ha "left the building"!

Kul att se att du är igång och lika inspirerad som alltid dock!

//B
Björn Fransson
Kontakt:

Utan att ha någon baktanke för din del (även om jag gärna kan ha en sådan också :)) kan jag verkligen rekommendera att göra något sådant här för att hitta mojon igen. Totalt fritt från press, minimalt med research och enbart kul. Sådant här väcker verkligen bygglusten. Tyvärr med tanke på ditt syfte, verkar det som om bygglusten i mitt fall riktas mot såna där flygande ting. Lansar och sånt. Man kan inte få allt.

Så din modelling mojo kanske ligger dold där du minst anar det. I en andravärldskrigsbombare. I en modern blåslampa. I ett fartyg. I en bil. Eller, vem vet. Kanske finns den rent av i en ...airliner... :)
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Haha. Verkar som om Kågner och jag stafett-bygger. När han bygger så vilar jag, och vice versa ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Björn Fransson skrev:Utan att ha någon baktanke för din del (även om jag gärna kan ha en sådan också :)) kan jag verkligen rekommendera att göra något sådant här för att hitta mojon igen. Totalt fritt från press, minimalt med research och enbart kul. Sådant här väcker verkligen bygglusten. Tyvärr med tanke på ditt syfte, verkar det som om bygglusten i mitt fall riktas mot såna där flygande ting. Lansar och sånt. Man kan inte få allt.

Så din modelling mojo kanske ligger dold där du minst anar det. I en andravärldskrigsbombare. I en modern blåslampa. I ett fartyg. I en bil. Eller, vem vet. Kanske finns den rent av i en ...airliner... :)
Du får skicka över en kartong till Björn så att han repar sig.
Stellan Schroeder Englund
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Stellan skrev:
Björn Fransson skrev:Utan att ha någon baktanke för din del (även om jag gärna kan ha en sådan också :)) kan jag verkligen rekommendera att göra något sådant här för att hitta mojon igen. Totalt fritt från press, minimalt med research och enbart kul. Sådant här väcker verkligen bygglusten. Tyvärr med tanke på ditt syfte, verkar det som om bygglusten i mitt fall riktas mot såna där flygande ting. Lansar och sånt. Man kan inte få allt.

Du får skicka över en kartong till Björn så att han repar sig.
Byggen utan efterforskning är ju mitt mellannamn (även om morsan och farsan hittade på att det ska stå Anders i passet).

Och skicka för guds skull inga flixflaxare, jag jobbar stenhårt på att minska stashen som det är....

//B
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Björn F! Det blir så vackert! Har du funderat på det där med besättning än?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Magnus: Tack! Jag börjar med själva kärran, och om det blir besättning skulle jag tro att de blir rakt ur lådan. Möjligen pausar jag lite och trycker in en Lansen eller nåt emellan. :-)

Björn: Du får väl fortsätta prångla ut stashen bland vacklande flygbyggare. Det verkar ju funka bra. :-)
Björn Fransson
Kontakt:

Först ett lager Johnsons och sedan på med dekalerna. Lite mer jobb än jag trodde. De där ribborna under stjärnorna var en utmaning, men allt gick som planerat. Därefter en wash, testade Vallejos washer som funkade fint.

Bild

Pansarbyggare har lärt mig att dekalerna (även på flyg) behöver vädras betydligt mer än jag brukade göra förr. Så då är det väl bäst att göra det här också. Fast här slog visst blixten ut alla nyanser. :)

Bild

Bäst att lägga på en rem så att den snart blir klar...

Bild
Skriv svar