Beaver Creek"
Re: Beaver Creek"
Snyggt! Jag kollade på ett avsnitt av gamla TV-serien Gunsmoke häromveckan och det är lätt att associera till den när jag ser din mästerliga miljöer. Han ser ut att kunna åstadkomma problem den där killen i dustern. Om jag var du skulle jag genast börja göra en figur av Matt Dillon, just in case...
/M
/M
-
- Namn: Lennart Alvhult
He he, ja han kanske kunde passa in. Länge sedan jag tittade på Gun smoke" faktiskt ! Diot börjar få liv i alla fall, och med fler figurer och detaljer så blir det väl färdigt till sist. Tack så mycket Martin , kul att du gillar det
//Lennart

Så fruktansvärt snyggt. Har en känsla av att det kan bli ett sånt där diorama man kan stirra på länge och upptäcka nya detaljer hela tiden.
-
Tack och bock Björn !
Jag byggde mig en sk. plogvagn också av lite balsa och delar från skrotlådan. Plogvagnen utvecklades ur den vanliga plogen för plöjning, med ändamålet att ploga snö och även lera, sk, mud plow"
Det fanns massor av varianter på plogar, men principen var enkel. Man monterade ett vridbord under en vagn och på vridbordet en plog.
Vissa var utrustade med styranordningar , och manövrerades via ett styr ok och kedjor till hästen. Kärran fylldes med barlast, och kusken gick vid sidan om och plogade. Plogar fans även på större vagnar. Amish folket plogar än idag med enkla plogar och häst.
Min vagn skall placeras mellan brand klockan och vatten hon .
Lite kuriosa angående snöplogar.
Hans och Even Overaasen från Norge och New York bon Carls Frink fick 1920 patent på den första riktiga snöplogen för motorfordon.
Den plog vi ser idag på lastbilar bygger på samma design och princip, även om teknisk förändring skett över tid.
Den första sk. Scrape and scoop kombinationen, alltså en mekanisk snöskopa, uppfanns 1889 av en kvinna vid namn Lydia fairweather.
//Lennart

Jag byggde mig en sk. plogvagn också av lite balsa och delar från skrotlådan. Plogvagnen utvecklades ur den vanliga plogen för plöjning, med ändamålet att ploga snö och även lera, sk, mud plow"
Det fanns massor av varianter på plogar, men principen var enkel. Man monterade ett vridbord under en vagn och på vridbordet en plog.
Vissa var utrustade med styranordningar , och manövrerades via ett styr ok och kedjor till hästen. Kärran fylldes med barlast, och kusken gick vid sidan om och plogade. Plogar fans även på större vagnar. Amish folket plogar än idag med enkla plogar och häst.
Min vagn skall placeras mellan brand klockan och vatten hon .
Lite kuriosa angående snöplogar.
Hans och Even Overaasen från Norge och New York bon Carls Frink fick 1920 patent på den första riktiga snöplogen för motorfordon.
Den plog vi ser idag på lastbilar bygger på samma design och princip, även om teknisk förändring skett över tid.
Den första sk. Scrape and scoop kombinationen, alltså en mekanisk snöskopa, uppfanns 1889 av en kvinna vid namn Lydia fairweather.
//Lennart

-
Vassego och skölj "
//Lennart

//Lennart

-
- Kontakt:
-
Tack så mycket Björn ! Får tillägga , vattnet är klar plast om någon undrar !//Lennart
Hutlöst ballt du scratchar! man tappar liksom hakan. Vagnen ser så där grå och "träig" ut saker blir i torrt soligt landskap!
-
Tack Henrik !
//Lennart

//Lennart
-
Placerat nya detaljer och några nya figurer. //Lennart