Saab 210 Lilldraken, Planet Models 1/72 - Klar (också för länge sedan)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Saab 210 Lilldraken, Planet Models 1/72 - Klar (också för länge sedan)

Inlägg av Björn Fransson »

Ännu en maskin som blev klar till Open i våras, men som inte lyckats hamna i fotobåset förrän nu:

Bild

Linjerna på sidan var en maskeringsmardröm som kunde undvikas genom att använda de där linjerna som skiljer olika dekalalternativ på ett gammalt Hellerark. :)

Bild

Lyckades slarva bort rodermekanismerna (på ovansidan av yttervingarna) och pitotrören och fick fixa nya. Annars gick det mesta smärtfritt mot slutet.

Bild

Bild

Till min uppriktiga förväning knep den ett silver på Open!

Bild

Bild

Tillsammans med storebror:

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Saab 210 Lilldraken, Planet Models 1/72 - Klar (också för länge sedan)

Inlägg av magnusf »

Trodde du kroknat efter våra krav på ulltrådar, har av och till (mest av faktiskt) haft lite (med betoning på lite) dåligt samvete för denna mobbning...

Kul att se dem bredvid varann och hur pass nära huvudlinjerna på 210:an gick igen i 35:an. Lilldraken sägs för övrigt ha varit väldigt trevlig att flyga och det var ganska många piloter som flög den under de år den var i drift, både provflygare och piloter från Flygvapnet.

Är det Vallejo-färg? Jag kämpade med ytan på min Airfix-lightning och upptäckte att mitt kämpande inte räckte riktigt ända fram (milt uttryckt) för att få en godkänd metallfinish, det var för småknottrigt under trots mitt slipande.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar