Panavia Desert Storm 1/32 klar!!
-
- Kontakt:
Re: Panavia Desert Storm
"Jag tror på lack till veckan ". Du jobbar verkligen i en annan dimension än oss andra. Vill se!
Japp, Nu fick jag ett bakslag av mitt uttalande. Min utsugsfläkt på taket havererade så att målningen inte kan ske av förklarliga skäl. Så fort jag får snurr på den(bokstavligen) så kan jag börja måla igen 

Helt outstanding jobb med detta cockpit.
Well,well..skam den som ger sig. Nu har jag monterat en helt ny fläktanordning på taket så bygget kan fortsätta som sig bör.
Det dök även upp lite dekaler från Flightpath. En massa dekaler till goa gulf-kärror. Har inte riktigt bestämt vilken det kommer bli än, men "Foxy Killer" ligger bra till.

Om vi ska prata om färgen då...Intressant iaktagelse är att det är otroligt svårt att fota den rosa tonen. Det var det nog även på riktigt.
Jag vill få till en riktigt,riktigt sleten Tornado. Så den kommer vara blek och ful. Det rosa sticket syns men kommer vara ordentligt blek på sina ställen.
Det är svårt att avgöra hur den kommer bli, då färgläggningen inte är klar än.

Det dök även upp lite dekaler från Flightpath. En massa dekaler till goa gulf-kärror. Har inte riktigt bestämt vilken det kommer bli än, men "Foxy Killer" ligger bra till.

Om vi ska prata om färgen då...Intressant iaktagelse är att det är otroligt svårt att fota den rosa tonen. Det var det nog även på riktigt.
Jag vill få till en riktigt,riktigt sleten Tornado. Så den kommer vara blek och ful. Det rosa sticket syns men kommer vara ordentligt blek på sina ställen.
Det är svårt att avgöra hur den kommer bli, då färgläggningen inte är klar än.

Well,well,well..Sakta men säkert börjar det bli en öken tornado. Det närmar sig slutmontering och försegling av dekaler..Sen den roliga vädringen.
Jag införskaffade landningställ i vitmetall och jag vill nog påstå att de är ibland den sämsta investering en modelbyggare kan göra.
Dom ser ut som crap och är dessutom bara en avgjutning av originaldelen i lådan. Scale conversion sux om man säger så. Nää det blir att bygga om delen i låddan istället.

Vingarna fick lite färg på "restricted wing area" i äkta Nato dark"

Jag införskaffade landningställ i vitmetall och jag vill nog påstå att de är ibland den sämsta investering en modelbyggare kan göra.
Dom ser ut som crap och är dessutom bara en avgjutning av originaldelen i lådan. Scale conversion sux om man säger så. Nää det blir att bygga om delen i låddan istället.

Vingarna fick lite färg på "restricted wing area" i äkta Nato dark"

Det är en riktigt läcker färgmodulering och panelskuggning du fått till. Jag ser fram emot fotsättningen..
Ingvar
Ingvar
-
- Kontakt:
Ja, jädrar... Där är den ju, nästan klar. Ser fabulöst läcker ut!
Tack så mycket för kommentarerna.
Det här kommer bli min sista bygguppdatering. Nu är den i stort sett helt ihopsatt. Nu kommer jag koncentrera mig på vädring och slutgiltig mattlack!
BOOOM! Dom här laserstyrda halvtons monstren är inte bara farliga, dom SER även farliga ut!

Lite selfdefence och extra lång gångtid!

Tog bort huven och tittade att allt satt på plats. Nu ska huvens insida få en duvning med detaljer och målning.

Det här kommer bli min sista bygguppdatering. Nu är den i stort sett helt ihopsatt. Nu kommer jag koncentrera mig på vädring och slutgiltig mattlack!
BOOOM! Dom här laserstyrda halvtons monstren är inte bara farliga, dom SER även farliga ut!

Lite selfdefence och extra lång gångtid!

Tog bort huven och tittade att allt satt på plats. Nu ska huvens insida få en duvning med detaljer och målning.

Fina färger och som vanligt är jag imponerad av ditt jobb med lasten, det ger så mycket extra till slutresultatet. Det blir en rätt rejäl best
!
Här ser man också fördelarna med en rejäl huv: cockpitdetaljeringen syns!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Tack magnus! Du har helt rätt med stor huv så syns detaljerna. Tornadons är ytterst tacksamt för det.magnusf skrev:Fina färger och som vanligt är jag imponerad av ditt jobb med lasten, det ger så mycket extra till slutresultatet. Det blir en rätt rejäl best!
Hälsningar
Magnus