Panavia Desert Storm 1/32 klar!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Panavia Desert Storm

Inlägg av Björn Fransson »

"Jag tror på lack till veckan ". Du jobbar verkligen i en annan dimension än oss andra. Vill se!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Japp, Nu fick jag ett bakslag av mitt uttalande. Min utsugsfläkt på taket havererade så att målningen inte kan ske av förklarliga skäl. Så fort jag får snurr på den(bokstavligen) så kan jag börja måla igen :-)
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Helt outstanding jobb med detta cockpit.
Charles King

Inlägg av Henrik R »

Well,well..skam den som ger sig. Nu har jag monterat en helt ny fläktanordning på taket så bygget kan fortsätta som sig bör.
Det dök även upp lite dekaler från Flightpath. En massa dekaler till goa gulf-kärror. Har inte riktigt bestämt vilken det kommer bli än, men "Foxy Killer" ligger bra till.

Bild

Om vi ska prata om färgen då...Intressant iaktagelse är att det är otroligt svårt att fota den rosa tonen. Det var det nog även på riktigt.
Jag vill få till en riktigt,riktigt sleten Tornado. Så den kommer vara blek och ful. Det rosa sticket syns men kommer vara ordentligt blek på sina ställen.
Det är svårt att avgöra hur den kommer bli, då färgläggningen inte är klar än.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Well,well,well..Sakta men säkert börjar det bli en öken tornado. Det närmar sig slutmontering och försegling av dekaler..Sen den roliga vädringen. :D

Jag införskaffade landningställ i vitmetall och jag vill nog påstå att de är ibland den sämsta investering en modelbyggare kan göra.
Dom ser ut som crap och är dessutom bara en avgjutning av originaldelen i lådan. Scale conversion sux om man säger så. Nää det blir att bygga om delen i låddan istället.

Bild

Bild

Vingarna fick lite färg på "restricted wing area" i äkta Nato dark"
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Det är en riktigt läcker färgmodulering och panelskuggning du fått till. Jag ser fram emot fotsättningen..

Ingvar
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, jädrar... Där är den ju, nästan klar. Ser fabulöst läcker ut!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack så mycket för kommentarerna.

Det här kommer bli min sista bygguppdatering. Nu är den i stort sett helt ihopsatt. Nu kommer jag koncentrera mig på vädring och slutgiltig mattlack!

BOOOM! Dom här laserstyrda halvtons monstren är inte bara farliga, dom SER även farliga ut!
Bild

Lite selfdefence och extra lång gångtid!
Bild

Tog bort huven och tittade att allt satt på plats. Nu ska huvens insida få en duvning med detaljer och målning.
Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Fina färger och som vanligt är jag imponerad av ditt jobb med lasten, det ger så mycket extra till slutresultatet. Det blir en rätt rejäl best :) !

Här ser man också fördelarna med en rejäl huv: cockpitdetaljeringen syns!

Hälsningar

Magnus
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

magnusf skrev:Fina färger och som vanligt är jag imponerad av ditt jobb med lasten, det ger så mycket extra till slutresultatet. Det blir en rätt rejäl best :) !

Här ser man också fördelarna med en rejäl huv: cockpitdetaljeringen syns!

Hälsningar

Magnus
Tack magnus! Du har helt rätt med stor huv så syns detaljerna. Tornadons är ytterst tacksamt för det.
Skriv svar