MiG-23MF, Trumpeter 1/48 - Klar! Bilder sid 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: MiG-23MF, Trumpeter 1/48 - Klar! Bilder sid 2

Inlägg av Björn Fransson »

Tack ska ni ha! :)

Henrik: Den finns i 1/32 också... ;)

Holst: Ja, det kan man undra. Fast jag har byggt så många ryssar vid det här laget, att jag vant mig. Ja, jag tycker till och med att den är rätt skön, antagligen någon form av Stockholmssyndrom. Färgen lär vara orsakad av att man ville hålla piloterna alerta och få bra kontrast mot instrumenten. Och ingen lär väl dåsa till i den miljön...

En kul detalj är medan Mirage III normalt sett hade en nästan brittiskt svart cockpit, hade de schweiziska Mirage IIIRS faktiskt hade en liknande färg. Den enda i väst, vad jag vet,

Bild
felle-j
Namn: Felix

Inlägg av felle-j »

Lurifax skrev:Maaaaaagsikt snyggt. Det enda riktigt fula är den (helt korrekta) turkosa färgen i cockpit. Man undrar ju vad man rökt den dagen man kom på att man skulle ha just den färgen i cockpit. :-)
Haha jag älskar faktiskt färgen som ryssarna har i cockpit på sina flygplan. Tycker den är läcker! :)
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Tycker den blev hur läcker som helst! Det är en tacksam modell med allt "spret", orkar man bara lägga ner jobbet för att göra det snyggt så blir det hur mycket detaljer som helst för oss åskådare att stå och dregla över. Dessutom är det väldigt snygga färger!

SKULLE kunna dra ner mig i MiG-23-träsket...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Jo, så är det, det är många detaljer som inte är så svåra att få dit men som gör mycket för helheten. Att hjulbrunnar och ställ dessutom är mer synliga än på många andra maskiner för också sitt till. Så det är bara för dig att sätta igång, RV Aircraft har ju en hel hög i 1/72. :-)
Per-Erik Hedberg

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Mycket fin MiG-23, jag är stort fan av din teknik för målning och vädring!
Att det sedan är ryska flygplan från kalla kriget gör ju bara det hela ännu bättre!

/ Pekka Hedberg
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Hu, vad elak hon ser ut. Jag törs inte titta mer. Jag springer och gömmer mig under sängen.
Uffe
Björn Fransson
Kontakt:

Uffe: Hehe! :) Apropå det, det är få maskiner som jag sett så olika omdömen om, från att det listats som ett av de fulaste flygetygen någonsin (i samma division som Fairey Gannet), till min egen - och många andras uppfattning - att det är en av de läckraste maskiner som byggts.

Allra läckrast är den i mina ögon med vingarna i mellanläget, så här:

Bild

Hade egentligen velat ha dem så, men dessvärre stod de aldrig så i parkerat läge. Och jag har förtvivlat svårt att frigöra mig från originalen, egentligen är det ju bara att strunta i det och bygga som man vill. Men när man lägger så mycket energi på detaljer och att avbilda korrekt, känns det fel att bara blunda för en sådan sak. Får bygga en flygande i framtiden.

Pekka: Tack! Kul att höra - inte minst med tanke på att det är just målning och vädring som jag tycker är roligast. Och det blir fler ryssar i framtiden, har ett par på lager. Men just nu är det franskt för hela slanten. Återkommer med bilder.
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Fullkomligt strålande snyggt Björn!

Och just den där Polska med det gröna camot är ju så läcker, hoppas att jag ska lyckas att få till min någorlunda snyggt också. (inköptes någon gång i höstas.)
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Snygg och välgjord MIG Björn!
Mvh/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar