P 51D Mustang klar sidan 2.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: P 51D Mustang klar sidan 2.

Inlägg av easy_company »

Tack för ditt inlägg Andre och för att du berättade om byggsatsen. Jag har Airfix Mustangen i kartong hemma i 1/72 :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Hej Henrik,

Tack själv! :)

Revell's utgåva är en av de få Mustanger som jag adrig byggt i 1/72. Har byggt i stort sett alla som är normalt tillgängliga på marknaden. Klämt en del på Revell's gamla Mustang men mest för dekalernas skull.

Revel ha även en nyare Mustang i sitt sortiment som egentligen är HobbyBoss men som känns lite intressant. Annars är väl det allmänna omdömet att Airfix utgåva är den mest prisvärda.

Min favorit är annars Heller's utgåva då den är väldigt utvecklingsbar om man lägger ner lite arbete på den. Gillar Academys med. Italeri's modell bygger jag inte igen även om den kan bli bra med en hel del arbete.

Lycka till med Airfix modellen!

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B.

Inlägg av Andre B. »

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Knajd

Inlägg av Knajd »

En bra övningsmodell verkar det vara. Metallfinish och stora dekaler att försöka få till. Du har fått till den bra - jag drar mig fortfarande för att måla metallfinish. Väl utfört!
Andre B. skrev:Du har kanske läst det här?

http://www.britmodeller.com/forums/inde ... d-mustang/
Piloten ser ut som en tjackskadad fraggel med Downs syndrom. :lol:
Andre B.

Inlägg av Andre B. »

Fast piloten (och modellen med) är äldre än de flesta av oss här... *s*

Skriv svar