Nattfjäril i form av Bf109 E 4/7 med inslag av Spitfire XII

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Kontakt:

Re: En nattfjäril i form av Bf109 E 4/7

Inlägg av Stellan »

Mycket uppfinningsrikt! Kul att se ett så pilligt bygge.
Stellan Schroeder Englund
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Efter lite utsvävningar med avgasrör är jag tillbaka i cockpit. Efter montering av bälten och lite mera vädring har jag monterat ihop kontoret. Jag har även byggt lite anhåll så att avgasrören kan monteras säkert efter målning. Inget finlir rent utseendemässigt, men precisionen är desto viktigare. Det kan bli gråt och tandagnisslan om de inte sitter som de ska när hela modellen är målad.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Daniel
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Det ser lite platt och tamt ut vid syrgasutrustningen på höger sida. Fyll gärna fördjupningarna med svart så att de ger intryck av de hål det egentligen är. Skyddet kan även målas aluminium, många bilder visar att skyddet var omålat eller möjligen skyddat med ett lager RLM 00 Wasserhell.
/G
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Imponerande Daniel!
Exelent detaljeringsjobb i cockpit och med avgasrören, jag följer med bygget och försöker lära mig så gott det går.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Jäklars, vilket kontor! Realism på hög nivå!
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Snygg cockpit verkligen, scratchat målat o vädrat......
det är liv i den...
en fråga....

nätet på golvet vars köpte du det eller är det från en the sil?
detaljer poppar ut snyggt verkligen.....

samt håller med om en sak fyll i hålen m svart wash, dock behöver inte målas om iom det ser rätt ut tycker jag ;)

ser jäkligt bra ut allt sammans samt riktigt snyggt m avgasrören
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Förstummas....
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Tack för fina omdömen igen. Hålen i syrgaskåpan ska jag mörka lite som ni tipsat om. Man kommer knappt åt att se in i dom när cockpit är ihopsatt, men det är ju enkelt att fixa. Bäst hade det nog blivit om jag ersatt hela biten med en bit tillböjd plasticard, men jag var lite lat och borrade i den befintliga delen. Nästa Emil jag bygger gör jag så med och då ska jag göra den i aluminium också som variation.

Det fina nätet du frågar om Mal, köpte jag av en trevlig Ungersk säljare som brukar finnas på C4-Open. Vet inte om han har försäljning via nätet, men en del av det han säljer finns här: http://www.sbsmodel.com/
Det finns säkert någon här som vet vem han är. Det jag använde var det grövre av de två jag köpte.

/Daniel
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Snyggt! Roligt att följa.

/M
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Daniel_A skrev:Tack för fina omdömen igen. Hålen i syrgaskåpan ska jag mörka lite som ni tipsat om. Man kommer knappt åt att se in i dom när cockpit är ihopsatt, men det är ju enkelt att fixa. Bäst hade det nog blivit om jag ersatt hela biten med en bit tillböjd plasticard, men jag var lite lat och borrade i den befintliga delen. Nästa Emil jag bygger gör jag så med och då ska jag göra den i aluminium också som variation.

Det fina nätet du frågar om Mal, köpte jag av en trevlig Ungersk säljare som brukar finnas på C4-Open. Vet inte om han har försäljning via nätet, men en del av det han säljer finns här: http://www.sbsmodel.com/
Det finns säkert någon här som vet vem han är. Det jag använde var det grövre av de två jag köpte.

/Daniel
Tackar för länken...om näten...

Nu när jag tänker på det så kommer det inte att synas det där med hålen att de ska vara wash där...iom skuggorna kommer kasta ett ljus så det ser ut som "hål" ändå ;) naturlig skugga blir det.....
Förhastade mig i slutsatsen med så "ill take it back" omedelbums med hull o hår ;) tänkte efter när jag såg din pit med sidorna där du :D
Skriv svar