Däckskanon
Re: Däckskanon
Sjungades "Den gamla Nordsjön"Lennart skrev:En blek valross då,i randig bikini och vegamössa,som vinkar ut till u båten/Lennart
Stellan Schroeder Englund
-
- Namn: Kalle Nordlund
Ja du Lennart...Vad ska man säga? Jag fattar helt enkelt inte hur du gör??? Otroligt vackert bygge! Hatten av många gånger om.
Grundfärgen lagt på det som skall likna hav.Havet är gjort med vanligt lättspackel.Efter torkning förseglat den poriga ytan med acrylic gel.Därefter målat med en blandning av svart och Monastralblå oljefärg. Skiftningarna i höjd på vågorna kommer bättre till sin rätt när de olika ljusa färgerna är målade. Vitt ,grön osv./Lennart 

Galet stort blir det, galet ball med alla sjömän och utkik i tornet?
Stellan Schroeder Englund
Grymt! Riktigt fint det där Lennart!
-
- Namn: Johan Erlandsson
Hej Lennart!
Du är definitivt på rätt väg med havet. Gillar att du fått fram det blygråa som präglar en gråvädersdag! Nordliga hav är oftare mycket gråare/ mörkare i tonen än man kan tro.
Johan i Hok
Du är definitivt på rätt väg med havet. Gillar att du fått fram det blygråa som präglar en gråvädersdag! Nordliga hav är oftare mycket gråare/ mörkare i tonen än man kan tro.
Johan i Hok
Jo det där med hav och modellfartyg är svårt tycker jag. Men enligt min åsikt så gör många fartygsbyggare vattnet för" blått ! Allt är ju relativt som sagt.
Vi får se vad som händer när jag börjar måla vågtoppar och den grönaktiga blekningen inuti vågdalarna. Vattenkaskader runt bogen och skrov skall jag göra av silikon.
Tack ska ni ha så länge/Lennart
Vi får se vad som händer när jag börjar måla vågtoppar och den grönaktiga blekningen inuti vågdalarna. Vattenkaskader runt bogen och skrov skall jag göra av silikon.
Tack ska ni ha så länge/Lennart