J 35F2 35581, "Airfixdraken", Hasegawa 1/48 - Klar!
Re: J 35F2 35581, "Airfixdraken", Hasegawa 1/48
Färgen blir eventuellt för tjock och kan spricka senare om man stryker på i hettan. Dessutom lär det gå åt mer färg om den är för tjock.
Du kan även använda argumentet att det du hinner bygga nu behöver du inte bygga senare. Hrmm.
Du kan även använda argumentet att det du hinner bygga nu behöver du inte bygga senare. Hrmm.
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Självklart! Ungefär som argumentet att om jag köper några extra modeller nu, kommer jag inte att behöva köpa så många i framtiden. Hur vattentätt som helst.Stellan skrev: Du kan även använda argumentet att det du hinner bygga nu behöver du inte bygga senare. Hrmm.
Klockers! Det köper hon direkt.
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Tog en paus i Tunnandet och fixade till det sista på trettiofemman. Så här kommer en hög bilder.

Ovanligt mycket nyskick på den här för att vara mig. Nästa svenska Drake blir garanterat annorlunda. Men kul som omväxling.

Lite närbilder:

Lite fler:

Det var det, det. Dags att återvända till de lite mer rundlagda svenska kärrorna.

Ovanligt mycket nyskick på den här för att vara mig. Nästa svenska Drake blir garanterat annorlunda. Men kul som omväxling.

Lite närbilder:

Lite fler:

Det var det, det. Dags att återvända till de lite mer rundlagda svenska kärrorna.
Senast redigerad av Björn Fransson den 22 jan 2014, 20:17, redigerad totalt 3 gång.
Re: J 35F2 35581, "Airfixdraken", Hasegawa 1/48 - Klar!
Den blev riktigt fin. Det är liv i den utan en massa vädring.
Det var Airfixdraken som fick mig att börja bygga igen för några år sedan, även om jag inte gjorde den i den märkningen. Penselmålad blev den då.
Jag tror att det mer berodde på den här typen av läckra byggen av andra, än mina egna resultat, att jag fortsatte.
/Daniel
Det var Airfixdraken som fick mig att börja bygga igen för några år sedan, även om jag inte gjorde den i den märkningen. Penselmålad blev den då.
Jag tror att det mer berodde på den här typen av läckra byggen av andra, än mina egna resultat, att jag fortsatte.
/Daniel
Mycket trevlig Björn!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Härligt bygge, Björn. Mycket nostalgi där! 

Väldigt fin, riktigt välbyggd och snyggt målad!
"Bet Kinder, bet! Morgen kommt der Schwed!"
-
- Kontakt:
Tack allihop för vänliga ord! Fler Drakar blir det. Härnäst troligen en RF-35, sedan ska jag också ta tag i min F 10-52 som är raka motsatsen till den här välvårdade kärran. Båda 1/48. Fast först måste jag röja undan några Tunnor som som står i vägen på byggbordet. 

Snyggt Björn, riktigt läcker blev den!
Tycker du fått till färgblekningen alldeles perfekt, det behöver inte vara mer än så.
Tycker du fått till färgblekningen alldeles perfekt, det behöver inte vara mer än så.