87 Regalskeppet Svärdets sista strid - Del 3
Re: 87 Regalskeppet Svärdets sista strid - Del 3
Mycket mycket häftigt!
Så himla fräckt! Och Hin Håle för att vara förpassad ner till nedersta däck, vilken klaustrofobi!
Vad är det för skala? Hittade inget om det tidigare i tråden.
Vad är det för skala? Hittade inget om det tidigare i tråden.
-
Inte lika viktigt som en mås på relingen!Stellan skrev:Djävulskt ball projekt. Blir det någon råtta på barlsten?

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
Jag gör Våååågen Jonas,fy fn vad häftigt det där ser ut/Lennart
Jag tänkte att det fixar Jonas ändå, samtidigt som han undviker gethalsar, fixar klart kölsvinet och putsar valbåten.Sten Ekedahl skrev:Inte lika viktigt som en mås på relingen!Stellan skrev:Djävulskt ball projekt. Blir det någon råtta på barlsten?
Stellan Schroeder Englund
Hej,
Kul att ni gillar henne. Skalan är 1/100 så råttor syns dåligt. En mås borde jag väl kunna kläm in.
Just nu har jag lite ångest kring att börja tillfoga henne stridsskador.....hon är ju så len och fin.
Kanske hinner jag med en uppdatering till innan Open i helgen.
Tack för kommentarerna!
Jonas
Kul att ni gillar henne. Skalan är 1/100 så råttor syns dåligt. En mås borde jag väl kunna kläm in.
Just nu har jag lite ångest kring att börja tillfoga henne stridsskador.....hon är ju så len och fin.
Kanske hinner jag med en uppdatering till innan Open i helgen.
Tack för kommentarerna!
Jonas
-
- Kontakt:
Vilket projekt! Ballt!! Hur har du tänkt med mast och riggning?
Blogg: http://modelhobby.eu
Båten är skuren precis akter om förmasten och för om fockmasten. Stormasten är den enda som finns inom diot. Den skall vara intakt till ca halva höjden. Resten skall fortfarande hänga över sidan på skeppet och släpa i vattnet är det tänkt........Andreas Grewin skrev:Vilket projekt! Ballt!! Hur har du tänkt med mast och riggning?
Som sagt blir denna inte klar till Open. Frågan är om den blir klar till Open 2013 ens.....
Tack för kommentaren!
Jonas
Hej,
ny uppdatering. Skrovets utsida upptill översta kanondäck på plats. Metoden med varm lödkolv fungerar även om man struntar i att blötlägga ribborna såvida man inte gör några stora kurvor.

Nålarna håller ribborna på plats när limmet torkar.

Övre kanondäck temporärt moterat.

Vallejofärgburk för att ni skall få en känsla för skalan, 1/100.

Med stormasten placerad på sitt rätta ställe. (Den blir betydligt högre än på bilden).
Kommentarer?
Jonas
ny uppdatering. Skrovets utsida upptill översta kanondäck på plats. Metoden med varm lödkolv fungerar även om man struntar i att blötlägga ribborna såvida man inte gör några stora kurvor.

Nålarna håller ribborna på plats när limmet torkar.

Övre kanondäck temporärt moterat.

Vallejofärgburk för att ni skall få en känsla för skalan, 1/100.

Med stormasten placerad på sitt rätta ställe. (Den blir betydligt högre än på bilden).
Kommentarer?
Jonas
Mycket fint. Måste komma förbi någon dag och kolla in framfarten.
Stellan Schroeder Englund