Den här idén för att rista paneler snodde jag från en byggtråd på Aeroscale...

...tejpa över kroppen, rita in linjen på tejpen, fäst tejpen på plasticard, klipp och slipa ut konturen ur plasticarden, sätt tillbaka mallen med tejp på modellen och rista... Funkade utmärkt och hade varit rejält knepigt annars!

Jag har även lyckats skohorna in skottet och motorn i kroppen i en något våldsam operation som slutade med att en bit av vingroten bröts av. Nu är bitarna på plats i alla fall!

Nej, det är inte en propelleraxel i trä. Även om metallbristen var påtaglig i Tyskland 1945... Jag litade inte på de något klena motorfästena utan trädde upp den på en tandpetare som limmades fast med superlim. När allt är ordentligt härdat ska jag såga och slipa bort det som sticker ut! Ta en titt på kompressorns impeller förresten, den kommer inte att synas när luftintaget kommer på plats!

Nitar... Jag har haft verktygen i flera år men användandet har begränsat sig till någon provrunda över vingarna på min stackars målnings-Tempest. Nu är det dags...

Jag började på undersidan i den listiga övertygelsen att om jag inte gillade effekten så skulle jag inte behöva fortsätta med resten av modellen. Nu blev det riktigt snyggt så det är bara att nita på!
Hälsningar
Magnus