Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Då känns det som överbyggnaden är klar så här långt, för den ska monteras ihop med skorstenen. Så vi går vidare till skorstenen då!
Etsa etsa etsa.....
Nåväl..om än snigeltakt det går! Så går det framåt! Skorsten är i stort klar och får invänta dess vädring när det nalkas ihopsättning. Hangarerna är på G att få farve på sig i morgon.
Sen blir det nog bakre överbyggnaden som kommer göras. Jag har även mörkat ned de partier där luftvärnen ska stå.
Det går sakta..Men säkert! Här är lite kassa bilder.
Efter nästan 30 timmar så är skrov och däck klart i den mån att jag är nöjd med den. splinterkammot är kvar att måla med det beror just på att jag vill ha överbyggnaderna på så jag får rändernas postition.
skrovet är nästa 1½ meter långt så det tar grönjävligt med tid att måla det.
Teakdäcket har tagit många timmars svordommar, men nu känns det rätt. Det kommer tillkomma 1 wash till när byggnaderna är helt klara.. Däcket är i ett enda stycke och det är som sagt nästan 1½ meter långt.
Tack alla!
Hoppas snart jag kommer över "döhalvan" så det blir nedförsbacke istället..just nu tycker jag det känns som man bygger i uppförsbacke..det tar sig inget.
Jag kan säga att det går åt lite mer färg än vanligt, men bara lite