HMS Gotland i 1/350. Färdig

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: HMS Gotland i 1/350 Färgglad? Kanske inte.

Inlägg av Björn B »

Tack. Det får bli som det blir med skruven. Det börjar bli dags att montera den.

Bild

Maskeringstejpen borta och ingen jättekatastrof.

Bild

Lite svart i nosen och på tornet.

Bild

Hur gick det då med den transparenta panelen bak på tornet? Med en lampa bakom båten så ser man att ljuset släpps igenom.
Senast redigerad av Björn B den 08 feb 2023, 01:43, redigerad totalt 2 gång.
Ulf Lundberg

Re: HMS Gotland i 1/350 nu i nästan färg.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt bygge Björn!

Jag har börjat skriva på stadgarna till min nya sekt, FRULS, Fundamentalistiska Rätt Ur Lådan Sekten.
I stadgarna står att du är bannlyst eftersom du envist vägrar att bygga och måla enligt Tillverkarens Anvisningar.

Bara så du vet....
Gott nytt,
Uffe
Björn B
Kontakt:

Re: HMS Gotland i 1/350 nu i nästan färg.

Inlägg av Björn B »

Tack Ulf. Då kan jag pricka av ännu en punkt på listan 100 saker att göra inom modellbygge.
36. Bli bannlyst av FRULS

Bild

Uj uj vilka tunna mässingsrör det finns. 0.4, 0.6, 0.8 och 1.0 mm diameter använde jag. Snyggt med mässing mot det grå. Nästan synd att man måste måla det.
Gott nytt år, dags för mig att göra avräkning och bokslut för 2012.
Senast redigerad av Björn B den 08 feb 2023, 01:45, redigerad totalt 2 gång.
Björn B
Kontakt:

Re: HMS Gotland i 1/350. Färdig

Inlägg av Björn B »

Bild

Bild

Bild

Färdig. Ser på bilderna att lite bättring av antennerna behövs då färg skrapades bort vid montering.

Bild

Bild

Bild

Bild

Det smäller utanför fönstret så det betyder väl gott nytt år

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Björn B den 08 feb 2023, 01:49, redigerad totalt 3 gång.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Björn B skrev: Det smäller utanför fönstret så det betyder väl gott nytt år
Om det inte har upphört än, så är jag väldigt säker på att det är FRULS som försöker gaffla in rätt salva rakt in i ditt boende! :lol: :lol:

Förövrigt coolt bygge Björn!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag har trillat dit på en sådan här i 1/700, inte levererad än dock... Nyfiken fråga: ingick några dekaler?

/M
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Inga dekaler eller byggbeskrivning i lådan. Det är tur att jag inte valde 1/700. Jag hade säkert varit tillräckligt korkad att försöka detaljera den och misslyckats.
AndersR

Inlägg av AndersR »

Riktigt barsmakat verkar det varit då du t.o.m. varit tvungen att ta skylten till ställningen från en annan modell. ;)

/A
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Om det ändå varit så väl att det funnits en modell att stjäla skylten från. Nu fick dator och skrivare jobba istället. Stället ska bytas ut vid tillfälle, måste bara bestämma mig för hur det ska se ut.
Magnus, ska du bygga flygplanskryssaren Gotland också? Den finns ju också i 1/700
AndersR

Inlägg av AndersR »

Björn B skrev:Om det ändå varit så väl att det funnits en modell att stjäla skylten från. Nu fick dator och skrivare jobba istället. Stället ska bytas ut vid tillfälle, måste bara bestämma mig för hur det ska se ut.
Texten på skylten antyder i alla fall att den kan ha lånats från detta bygge: http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=2&t=2334

;) ;)

/Anders
Skriv svar