En Wingnöt har påbörjats

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av LarsaQ »

Lars Befring skrev:wow
Har du skaffat hund kompis eller?? :lol: :lol: Har ju kört med tops som varmdragits tidigare men tyckte det var läge att testa dessa rör.Vet inte om det är bättre eller sämre men det finns lite o göra framför tv:n iaf.
Gaspatch ska ju ha 15 Euro för 30 stycken av denna sort.
Bild
Radub ska ha 6.50 euro för 60 st av dessa, ett bättre pris
Bild
Bob´s priser o antal kommer jag inte åt för tillfället.
http://www.bobsbuckles.co.uk/index.html

Tre rör från Albion på 30 cm för 6.30£ kapade i 3mm stumpar gör en jäkla massa i mina ögon.

Larsa
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Voff!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Draken74
Namn: Jonas Eriksson

Inlägg av Draken74 »

Wow! Fantastiskt jobb så här långt! Wingnut byggsatserna verkar vara väldigt detaljerade och fina, blir lite sugen att prova en nån dag! :)
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

God Jul på er modellisar, hoppas ni får trevliga paket under dagen..Dags för en liten updatering av bygget innan jag sätter mig framför granen och myser som den värsta av alla grincher.

Basfärgen är Tamyias matt grå, all maskering är fixad och toningarna med en blandning av svart och brunt är tunnt lagt över all tape för att skapa lite effekt.
Bild

Bild

Den dopade linnefärgen är Tamyias xf 60 mixad med lite svart/brunt och i slutskedet av lackningen mixades lite vitt i för att tona till det ytterligare.
Bild
Bild

Nu får färgen torka till ordentligt över helgen medans jag jobbar ett tag, därefter kommer det att vara tid för att montera hjulställ och andra småpryttlar,själv undrar jag om tomten kommer med något som kan få mig på andra tankar vid bordet.Hoppas inte det för nästa sväng är det dags att jobba på Tunnan igen. Tills dess ha en skön helg på er.
LarsaQ
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Och nu återstår endast riggningen,uppdatering med bilder kommer inom kort.Tar bilder på tunnan samtidigt så det kommer mera. Dekalerna är poåp plats och endel postshadings ligger på samt att det mesta av slutmonteringen är färdig så kolla in nästa uppdatering
LarsaQ
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Att hålla på med såna små öglor är inte friskt. Men vilken finish på bygget! Du har en osannolik förmåga att få till materialkänslan så att det känns allt annat än plast.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Riktigt fint med förskuggningarna!

Har tidigare använt mig av virad tunn koppartråd för att få till mina vantskruvar. I helgen testade jag att varmdra tops; fy bubblans vilka tunna rör man kan göra!!! Kanske en kombination av dessa tekniker är ett bra sätt om man vill ha alternativ till köpeskruv.
Stellan Schroeder Englund
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Stellan skrev:Riktigt fint med förskuggningarna!

Har tidigare använt mig av virad tunn koppartråd för att få till mina vantskruvar. I helgen testade jag att varmdra tops; fy bubblans vilka tunna rör man kan göra!!! Kanske en kombination av dessa tekniker är ett bra sätt om man vill ha alternativ till köpeskruv.
Tops är helt okej men de blir gäörna lite koniska vilket är lite irriterande, ska testa med mina mässingsrör får vi se om det blir bättre.

LarsaQ
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

LarsaQ skrev:

Tops är helt okej men de blir gäörna lite koniska vilket är lite irriterande, ska testa med mina mässingsrör får vi se om det blir bättre.

LarsaQ
Märkte ingen direkt koniskhet på mina, borde vara en väldigt mikroskopisk avvikelse från ena änden till den andra på rörstumpen om du drar ut topsen hela armbredden som jag gjorde :)
Stellan Schroeder Englund
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Stellan skrev:
LarsaQ skrev:

LarsaQ
Märkte ingen direkt koniskhet på mina, borde vara en väldigt mikroskopisk avvikelse från ena änden till den andra på rörstumpen om du drar ut topsen hela armbredden som jag gjorde :)
Där har du det, den blir lite konisk vilket inte stör så mycket men tillräkligt ibland.Kostnads mässigt går det ju inte att jämföra men huvudsaken är ju att byggaren är nöjd oavsett vad som används eller inte.Tycke o smak som vanligt sa han som gillade vaniljglass och kaviar ihop :lol:

LarsaQ
Skriv svar