Revells He-219 i 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Johan C
Namn: Johan Carlbom

Re: Då blåser vi liv i detta bygget igen, Revells He-219 i 1

Inlägg av Johan C »

Henrik R skrev:Kul kul! Den ser riktigt stor ut? är den större än Ju 88:an tro? Att bygga stora flygplan har sitt pris. Man måste vara så noga med detaljerna. Jag byggde en Revell HE-111 för några år sen och den fall ihop som handsken, så jag tror dig när du säger att de inte krävs så mycket spackel..
Hej Henrik,

Storleksmässigt är den ganska lika en Ju 88, det skiljer inte mycket. Och He-111:an är ju ännu lite större så en sån i 1:32 måste vara enorm! Kanske borde funderat på hur den färdiga modellen skulle förvaras innan jag drog igång bygget... Men varför vara rationell? :D

/Johan C
Johan Carlbom
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Johan! Kändes det mycket obehagligt att göra vingarna före kroppen :-) ?

Det är en himla läcker maskin och det skulle vara kul att få se den här färdig i verkligheten.

Hälsningar

Magnus
Johan C

Inlägg av Johan C »

magnusf skrev:Johan! Kändes det mycket obehagligt att göra vingarna före kroppen :-) ?

Det är en himla läcker maskin och det skulle vara kul att få se den här färdig i verkligheten.

Hälsningar

Magnus
Magnus, det var lite "scary"... :D Men jag hämtade mig rätt snart, kavlade upp ärmarna och tog fram flaskan med etylacetat. När man sitter och pillar med detaljer i cockpit är det ibland svårt att se att bygget går framåt, men smäller man ihop två biffiga vingar så syns det verkligen. Bra för bygginspirationen!

Härnäst blir det flaps och roderytor, och delarna till stabbar och fenor.

/Johan C
Johan Carlbom
Johan C

Inlägg av Johan C »

En liten uppdatering äntligen. Vingarna spacklade och slipade en vända, blev en del skarvar som behövde en andra omgång. Det börjar snart likna något och därefter måste en del panellinjer återställas.
Bild

Ett gäng roderytor väntar på spackling.
Bild

Och så har jag fått ihop stabbedelarna också. Skapligt stor glipa vid luftintaget... Får ta fram Milliputen igen.
Bild

/Johan C
Johan Carlbom
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Revells He-219 i 1/32

Inlägg av magnusf »

Det där är verkligen mycket plast för pengarna! Jag har en sådan i 1/72 som jag omedelbara bums blir byggsugen på...

Hälsningar

Magnus
Johan C

Re: Revells He-219 i 1/32

Inlägg av Johan C »

magnusf skrev:Det där är verkligen mycket plast för pengarna! Jag har en sådan i 1/72 som jag omedelbara bums blir byggsugen på...

Hälsningar

Magnus
Kul att du blir inspirerad! Då kanske det blir en He-219 efter Ta-152:orna? :)

Ja, plast för pengarna-kvoten är hög på den här modellen. Och passform och detaljering är riktigt bra, men det är en bit kvar till Tamigawa-klass. Man får se mellan fingrarna på att det finns en del formfel dock...

/Johan C
Johan Carlbom
Skriv svar