Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Förstår jag det rätt att ditt Xtradecal-ark har dekaler till samma maskin som finns på Airfix eget ark (och på boxarten)?
I så fall kanske det går lika bra med lådans dekaler, de är ju ändå Cartograf.
Ok!
Är det nån markant skillnad i färger etc mellan Xtradecal och Cartigrafs dekaler?
Annars kanske enklast att köra på lådans dekaler, i alla fall för det här bygget då jag inte är ute efter nåt som är 100% korrekt.
Dekalerna är precis lika fint tryckta med lika färger, däremot så är originaldekalerna lite mattare än Xtradecal. Vad det innebär vet jag inte, sannolikt spelar det ingen roll. Det står inte på Airfix-arket vem som tryckt det men det spelar nog heller ingen roll, dekaler som ser fina ut brukar funka bra också !
Det finns ju med en Cartograf-logga på lådan så jag utgår från att arket kommer därifrån, dvs jag kör nog på lådans dekaler då.
Skulle jag ändra mig och välja en kamouflerad kärra så får jag återkomma.