P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)
-
- Kontakt:
Re: "Projekt 32" Mussebygge!
Tack killar! Jo den är på slutfinnish nu. Är klar med 500 lb bomberna. Valde bomber istället för extratankar. Sen Har beslutsamhetsångest om jag ska ha "holy moses" HVARs monterade eller ej. I morgon fortsätter landställsmontering och målning av HVAR om sådana ska på.
Kul att du lyckades rädda den Henrik. Blev ritigt snygg finish till slut/Lennart
Ja det var en trevlig räddning! Blev några extra timmar då, men nu när slutresultatet blev bra så känns det som mödan var värd.
Så här blev den.
Tog dessa bilder precis när den blev klar i går kväll.

Sen tog jag några nya bilder idag ute några få minuter då solen tittade fram.

Så här blev den.
Tog dessa bilder precis när den blev klar i går kväll.

Sen tog jag några nya bilder idag ute några få minuter då solen tittade fram.

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)
Den där blev ju jättefin. Kul att du lyckades rädda den.
Hade P-51:orna HVAR under VK2?
Hade P-51:orna HVAR under VK2?
Stellan Schroeder Englund
Jag är osäker på om Hvars kom i bruk före 1943, Den skulle ju ersätta FFAR:s som var lite sämre fart på. Men syftet var nog för att komma med ett motmedel mot ME262 och 162:orna runt 1944-45. I korea användes HVARS flitigt iaf.
Instämmer,mycklet lyckat resultat.Vi får nog börja kalla dig för "Stålmannen" .Eller Hevay metal chuck".Ett av det vackraste flygplanen som funnits, i en vacker replika/Lennart
Full metal Chuck! Mister metal! Det är synd att Alcladen är så farlig att hålla på med. Metallspånen som sprider sig i luften är kvar säkert 2-3 timmar känns det som. Vill inte veta hur mina luftrör ser ut nu! 
Jag håller med dig om att P51:är väldigt vacker skapelse. Och en J26:a vore nått att ha på gården. Det är några år sen nu jag sist hörde en äkta J26:a i luften. Makalöst!

Jag håller med dig om att P51:är väldigt vacker skapelse. Och en J26:a vore nått att ha på gården. Det är några år sen nu jag sist hörde en äkta J26:a i luften. Makalöst!
-
- Kontakt:
Nu vill jag veta hur man hinner bygga något så fint på den tid du har gjort det!? Rejält med disciplin?
Grymt läckert!

Grymt läckert!
Blogg: http://modelhobby.eu
Byggtiden varierar kraftigt från modell till modell beroende på hur min entusiasm är för just det objektet
Men jag kan heller inte riktigt fatta hur snabbt det faktiskt har gått, men jag måste nog säga att mycket ligger i att jag tyckte det var så kul att bygga denna så tiden bara for förbi
En kväll runt 22:00 satt jag och fippla lite, och hade tänkt sitta nån timme..när jag sen sträckte på armarna och kände mig lite trött så kollade jag på klockan..04:50!! Hehe förklara det om ni kan! antingen var det så kul att bygga eller så var jag bara fokuserad..