Thunderbolt Eye: Klar 2024-09-11

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

Tack så mycket det underlättar byggandet betydligt att åter ha en bygghörna och sakerna uppackade :D Tror faktiskt det är rätt beslut att hitta nya hem åt plastmodellerna för min del och fokusera på resinet helt och hållet ;)

Haha, nä precis. Pippigult har väl inte den högsta nivån av ”ta-på-allvar” faktor. Svart är ju en kul utmaning och det är lika bra jag lär mig att få till det eftersom det knappast kommer vara sista gången figurerna vill ha svarta kläder istället för målnings-praktiska pippigula.

Är vi överens också om att slipsen inte ska ha något roligt storblommigt mönster också? ;)

Ha det bäst!

/Emma
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Helt rätt tänkt! Även den blommiga slipsen stoppar vi undan i lådan märkt "dåliga färgidéer" :)

M
Spad16
Namn: Neil Crawford

Inlägg av Spad16 »

Oerhört snyggt Emma. Skullle Du kunna berätta för en gammal man vem det föreställa?
Hälsningar Neil
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

magnusf skrev: 25 aug 2024, 08:23 Helt rätt tänkt! Även den blommiga slipsen stoppar vi undan i lådan märkt "dåliga färgidéer" :)

M

Okej då ;)

Bild

Spad16 skrev: 25 aug 2024, 11:28 Oerhört snyggt Emma. Skullle Du kunna berätta för en gammal man vem det föreställa?
Hälsningar Neil

Tack så mycket Neil! :)

Jag ska göra så gott jag kan. Jag vet faktiskt inte jättemycket om den här figuren eftersom han inte tillhör någon TV serie eller liknande utan är en av skulptörens egna karaktärer om jag förstått allting korrekt.

Det som står om figuren och handlingen (med lite god vilja från Google translate ;) ) är i grova drag följande:

Genrer är Sci-Fi.

Figuren jag bygger är stammis på baren StinG i den mörkare delen av den undre världen. Har tidigare varit soldat och jobbar numera som detektiv i den undre världen och tar sig an i stort de uppdrag som efterfrågas av honom. Har en skada sedan tidigare som gör att högra ögat har vissa egenskapen ögon normalt inte har (här havererar översättningen totalt så jag hänger inte själv med riktigt). Är tydligen också lite svag för tjusiga damer ;)

/Emma
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

ROFL!

Härlig illustration Emma. Men är det ändå inte lite sött med en blommig slips?
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Spad16
Namn: Neil Crawford

Inlägg av Spad16 »

Jaha, det är som vilket Science-fiction som helst då. Många har det upplägget. Härligt, och väldigt fint målat.
Tack för att Du tog Dig tid att förklara.
/Neil
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Urban Gardini skrev: 27 aug 2024, 20:32 ROFL!

Härlig illustration Emma. Men är det ändå inte lite sött med en blommig slips?
Haha tack! Jag kunde inte låta bli att skissa ihop något lite snabbt :D

Jo då, blommiga slipsar och andra allmänt tveksamt mönstrade slipsar i diverse mer eller mindre matchande kulörkombinationer har absolut sin plats ;).
Spad16 skrev: 27 aug 2024, 20:46 Jaha, det är som vilket Science-fiction som helst då. Många har det upplägget. Härligt, och väldigt fint målat.
Tack för att Du tog Dig tid att förklara.
/Neil
Varsågod, det är bara skoj att kunna dela med mig av det lilla jag vet i det här fallet :)

Skulptören har släppt ett antal byster från samma serie/berättelse och om jag inte minns helt fel är där en individuell beskrivning på samtliga modeller om man vill damma av Google translate :). Allihopa finns att se här: https://gillgillgk.com/news/5dfe194d7f16477004436ad2

/Emma
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Hu ... en del läskiga figurer den där skulptören skulpterat.
Men jag gillar den här snubbens skägg.

Bild

https://imagedelivery.net/QondspN4HIUvB ... g/original

Coolt att han har korkar från pet-flaskor som glasögon. :D
holst

CU@C4
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Lurifax skrev: 28 aug 2024, 06:44 Hu ... en del läskiga figurer den där skulptören skulpterat.
Men jag gillar den här snubbens skägg.

Bild

https://imagedelivery.net/QondspN4HIUvB ... g/original

Coolt att han har korkar från pet-flaskor som glasögon. :D
Skulptören har mycket tuffa figurer :D Tyvärr har ett par av de jag tycker är häftigast aldrig släppts som modell så vitt jag vet.

Hehe det har jag inte tänkt på med korkarna ;) Personligen gillar jag stilen på den här modellen: https://gillgillgk.com/items/5dff6fdd1dac0b3dddc34802
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Fjorton steg bakåt, två steg framåt :D

Av någon anledning är klarlack av samma fabrikat som färgen, som ska vara kompatibel med färgen och att penselmåla, uppenbart inte kompatibel :roll: ... Alltså har jag nu, på grund av lack som skapar supertydliga vita penselstreck oavsett hur tunna lager jag än använder, målat om rocken för femtioelfte gången (kan ju vara jag som gjort något fel så klart... men mycket oklart vad som görs fel i så fall)! Grrr... :x !

Skam den som ger sig... Nu när det lilla problemet är löst har klarlacken INTE fått vara med på nästa målningsomgång och får stå och skämmas i skamvrån... :P

Bild

Över till modellen :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nästa sak som fixats är cigaretten. Det var... förvånansvärt okomplicerat och jag tycker nog detta blev riktigt bra.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Emma
Skriv svar