Tarangus 1/72 JA 37 Viggen - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Tarangus 1/72 JA 37 Viggen - Klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Vackert som vanligt Herr Fransson , och med en Viggen blir det dubbelt så vackert . En liten invändning har jag, tycker att dikena" i fälltanken ser en aning för djupa ut, men en petitess" egentligen . Jättesnyggt //Lennart
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Riktigt läcker! En vädring i vanlig Fransson-anda. Jag kan bara hålla med om att det ser ut som ett 48-bygge, vilket kan ses som beröm både till Tarangus/Special Hobby som gjort en riktigt vass byggsats och dig för ett mycket skickligt hantverk! Jag längtar redan till att få se den i verkligheten.

/Gabriel
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Den blev väldigt fin!
Gillar särskilt den camomålade bakdelen.

Anders E
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack alla! :)

Lennart: Att panellinjena ser djupa ut på tanken är nog mest ett gott betyg åt modellens panellinjer i övrigt som är riktigt fina - de gör att modellen ser större ut på bilderna än den faktiskt är. De är inte särskilt djupa för att vara i 1/72. Men det kan nog stämma att de sticker ut lite.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Björn! Sen på den här bollen men bättre sent än aldrig. Det var något speciellt med Viggen... Snyggt fångad look och kul med den avvikande stjärtkonen! Jag är sugen på en lövhög men det får nog vänta ett tag till...

Hälsningar

Magnus
Knajd

Inlägg av Knajd »

Jag minns att jag såg bilder på just det här exemplaret från tidigt 2000-tal och undrade när någon skulle bygga den. Nu är det gjort och den ser fantastisk ut!
F. Viggo
Namn: Filip
Kontakt:

Inlägg av F. Viggo »

Var denna maskin tillhörande F 17 runt 2001-2002 eller var det en FC maskin? Man provade de nya Di modifieringen runt då eller var de på förband samtidigt?
Hälsningar F.Viggo! 8-)
Skriv svar