Ce6/8 Krokodil"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Ce6/8 Krokodil"

Inlägg av Lennart 12 »

Fick tillverkat ett par tak boxar" idag ! Förmodligen så innehåller det pneumatiken för manövrering av strömavtagarna. Det skall få anslutningar till dem senare. //Lennart
Bild

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Nu börjar det se rätt komplett ut :) ! Ofin fråga: har du byggt någon inredning i hytterna? Tydligen var förarmiljön "sådär", det ser rymligt ut men det mesta utrymmet upptogs av gigantiska transformatorer, för föraren var det som att stå och köra i en liten garderob...

Hälsningar

Magnus
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Ja, det är några detaljer kvar i änderna på ram/underrede , och så lejdare samt strålkastarna och några skyltar , så inte alltför mycket kvar . Har skippat" tanken med belysning, och kommer bara att bygga en bit räls på någon fin träplatta och montera modellen på efter målning. Jag har spridda bilder på inredningen, men inte tillräckligt för att bygga en komplett, och som du skriver Magnus så var det mycket sparsamt med utrymme . Sätter i mörkt tonade fönster i stället . Tack Magnus :)

//Lennart
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Riktigt snyggt! Jag ser fram emot färdigställandet.
Tråkigt att höra om ödet för din Dm3.
På tal om inredningen har jag vid ett tillfället varit inne i förarhytten på en Krokodil. Jag kan helt instämma att det är trångt! I jämförelsen framstår en ånglokshytt, som ju ska rymma både lokförare och en eller flera eldare, som rymlig.

/Gabriel
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Gabriel :) ! Jo det kändes pyrt" med Dm-3 modellen , jag får trösta mig med H0 modellerna !

Intressant att du varit på inne i en Krokodil" skulle gärna ha fått vara med om det . Kanske något besöker Sverige igen ?
Jo, det skall bli skoj den dagen jag får börja sprutmåla det, färgen blir Grönt och grått. Börjar bli lite less på det vita .

//Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Väntar hem mer material för stömavtagarna och fler räcken. Så jag passade på att bygga lejdarna i stället. //Lennart

Bild

Bild
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag har lyckats missa detta bygge.
Förstklassigt jobb med en ovanlig förebild.
Gillar skarpt!
Uffe
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så hjärtligt Ulf :)

Jag fick färdig en strömavtagare i går kväll. Av praktiska skäl så bygger jag båda nedfällda ! //Lennart

Bild

Bild
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Det är ju ett helt sanslöst jobb du gör! Det ska bli kul att se det med färg på sig, men samtidigt lurar det nog en att underskatta byggjobbet. Det blir liksom bara en vanlig modell med färg på sig - precis som med Ulfs skepp... /F
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket Fredrik! Jo det är väl så . Min fru brukar säga att " egentligen skulle du inte måla den där modellen" utan låta den vara som den är färdig byggd bara". Men det känns ju inte riktigt rätt tyvärr :) //Lennart

Bild
Skriv svar