Började morgonen med att skära ut mallar

Sen blev det dags att plocka ut prylar till andra bygghörnan. Steg ett blev att flytta ut Mulle (naturligtvis har bilen fått namnet från ponnyn Mulle https://www.minhast.se/wp-content/uploa ... _serie.png ). Jag tycker ju det är kul med målning och sådär, men jag känner väl inte riktigt att jag vill riskera att behöva måla om bilen pga dålig modellbyggarplanering

Sen fick det flyttas lite lådor etc för att göra plats (det är "kul" att flytta för det är lite som ett evighetsprojekt att få allt på plats efteråt och under tiden blir det detektivarbete att hitta allting som är spårlöst försvunnet i flyttlådorna).

Sen började vansinnet, dvs att kapa och börja bearbeta min lilla rostfria plåt! Menar hur svårt och jobbigt kan det vara liksom!

Kan ju säga som så att alla älgar som låg och sov i skogen vaknade garanterat när jag drog igång och började kapa... OBS! Hörselkåpor, skyddsglasögon och handskar är absolut nödvändigt för att undvika att få grejer i ögonen, slippa bli av med hörseln och inte grilla fingrarna. Det är också rekommenderat att ta det väldigt lugnt med det stackars verktyget för som vi alla vet är rostfritt ju inte det absolut mest lättbearbetade materialet.

En bra stund senare var jag såhär långt

Och här nånstans blev det paus. Min stackars dremel behövde verkligen vila lite och kyla ner innan det är läge att fortsätta.

Såhär mycket försvann av slipskivan jämfört med hur den såg ut innan jag började

Och just ny kyler jag verktygen... bokstavligt talat

/Emma