Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Robin Nilsson »

och nu börjar man ju längta till sommaren alldeles våldsamt ...
Rackarns Uffe att lägga ut såna bilder mitt i vinterh-vetet :(
;)
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

allright denna söndags eftermidag....

nya pistoler på plats..mässingsrör....samt maskat av basen...oooh naturligt dagsljus...
Bild



Bild

Bild

samt börjat med figuren...nu blir det helt andra tekniker än man är van vid....har bara gjort 3 figurer tidigare....galet kul ska det bli....

Bild
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

Pål Björkman skrev:Snyggt Mal. Får vi se dina alster Live på 08 Open?

/Pål
Jag funderar på det....samt frakta sakerna dit utan att nåt går sönder...måste jobba m mig själv för att komma över rädlsan o ställa ut....rampfeber på sånt ush.....samt får prestationsångest av att se andras samtidigt....en sak o gå o kolla på byggena det är galet kul....men ställa ut....
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Henrik R »

Mycket snygg basplatta minsann.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

Nu ska vi se...figur.....detta är faktiskt min fjärde figur jag nånsin gjort...fyfasiken vad svårt det är....kanske ska göra en till....mkt att lära...

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3670
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av magnusf »

Jag gillar däcket lite extra, det blir tufft med blandningen mellan trä och metall!

Godkänd figur!

Hälsningar

Magnus
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av easy_company »

Gillar figuren och vilket enastående snyggt jobb på både plan och basplatta du gjort, sjukt snyggt :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

Ojj tycker ni.....generad är jag....

Är fasiken nybörjare på så mkt....jo error and trial...massor m gånger....men en klen tröst...im a quick learner på vad är no no....
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

Latjar runt lite....tog en bild.....

Samt...hur fasiken fixar dem byggare som gör dioramas 1:35 sina figurer...huhjj har så mkt att lära mig....jaja man fåla köra fler figurer o lära sig...ska testa med en ljuskälla från ett håll målning...så man sätter skuggorna rätt.....ush vilka krav jag ställer på mig...man e alldrig nöjd o på det självkritisk...gissar det är väl det som driver mig :/...

Bild
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....

Inlägg av Mal_Belford »

Då anser jag att detta är klart..kommer nya figurer att öva mer på...skippade kamerafan...den blev för liten lol....

So im done....har gömt 14:3 i doramat :face: guess where ;) som är numret på denna (min 14 Kärra och mitt 3e diorama)

Bild

Bild

Scratchat klotsatna...
Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar