aln63 skrev:Hej,
Vädringen på din modell är ruskigt bra. Du har verkligen fått till det. Jag misstänker att du lagt många timmar på att studera foton av viggen för att få det att se så realistiskt ut.
/Anders
TAck Anders
FAktiskt inte ....jag har studerat just 37398 men inte i timmar, däremot så har jag kommit till insikt hur man utför vädringen, det gäller lite alla flygplan och summa sumarum är att smink is the shit!!
Jag har använt mig av smink och pigment...jag provade det på min F-15C tidigare och jag kände att det knöt ihop vädringen rätt bra...
Jag vädrar i flera steg där jag redan börjar innan målningen med en preshade som är mottlad och krumelurig i panelerna kombinerat med en sedvanlig preshade utefter panellinjerna.
Sedan efter målningen så går jag loss med lite post shejding med ljusare och mörkare toner av ursprungsfärgen...sedan blanklackar jag och sätter på dekaler.
Efter att dekalerna är förseglade så lägger jag på panel washer (pin wash) och sedan kkan jag även lägga på regn streaks (massa prickar i olika färger över hela modellen som jag torkar av uppifrån och ner) och filter (tunn wash över hela ytan som kan värma upp tonen i lacken). Slutligen går jag på med smink och gör smuts och oljespill....avslutar allt med en mattlack och klart