Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jfall
Namn: Jakob Fall

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av jfall »

Snyggt jobbat! Inte lätt att få så smått scratchbygge att se clearingnummer ut, men du har lyckats!

Jakob
Jakob Fall
AP
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tagit ett brake från Wurgern.....mkt annat mm (private..)

Så kör en "Mals Way Quicky...BF109E1...just fun build nothing else...."Vilket menas med Bygg vad som finns i lådan inget annat" inge scratch...mm..bara avslappning...inget extra...samt oldscool way (klassiskt m vädring mm, dvs oljefärger osv)...samt inga krav...just fun....

Modellen en Profipak Eduard.....BF109E1 1:32....nog fans finns shortrun känslan där....jepp...så ingen overkill här Mals Way lol...som sagt bara det som finns i boxen ;)....

Bild
Bild

Tunnat sätet.....modellens var larvigt tjockt...notera syrgasflaskan...den var kortad senare till mer rätt höjd (det är ok m små justeringar)
Bild
Bild

lite färg o Basic ala Mals Way...jepp...mera cleant än vanligt....skönt o slappa lite va....
Bild
Bild
Bild
Bild

Lite meckande m detta....Eduard suckar...jaja men dt är slätt o silkesrent.. ;)...
Bild

Bild

Indeviden i fråga....iom ett relax bygge så blir det dekaler för hlea slanten annars är det ju maska o måla i vanliga fall ....:D
allt ihopa lite grand....
Bild
Bild

Torrpassar sprutorna m sockor ;).....ett jucklo (Matts sägning på IPMS götet)
Bild
Bild
Bild

Detta var gränsen till att jag skulle köra scratch...men lovat mig själv nepp kör modellens revi....så this will do just fine...
Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Precis klar med mellanspelet....från wurgern...eller nästan..,bara basplatta kvar...lite sliring från tråden.....denna är uteslutande Oob, jepp Eduard har mkt shortrun känlsa kvar, dekalerna var fel storlek, så körde allt maskat, inkl swatikan...resten dekaler, inge scratch bara det som fanns, knappt moddande...enda var oxy tuben i cockpiten som kapades iom den är för lång...

Bild

Bild

Bild

Bild

jo det kliade för extra saker o göra...men men sa Oob..så det löftet är hållet på mig....

Kört med stålmaskerna från Alliance Models..de var bättre storlek än modellens...men men petig e jag...brukar skära mina egna...men som sagt denna är bara ett avslappat bygge som tog ca 3 veckor att göra...det är snabbt för mig ;) annars tar dt bra mkt längre då man geggar o geekar i saker själv lol
Jesper Nilsson
Namn: Jesper Nilsson

Inlägg av Jesper Nilsson »

Imponerande! Vilken känsla för detaljer, ser riktigt äkta ut. Grymt snyggt!
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Snyggt jobbat Mal! Det går fort och blir bra när du jobbar på, imponerande! Gillar häxan särskilt mycket!

Jakob
Jakob Fall
AP
felle-j
Namn: Felix

Inlägg av felle-j »

RIktigt snygg Bf 109!
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar....

Det gick fort ca tre veckor....beror mest på att det ät Oob samt inget sctatchande mm....

Skulle kört dekaler på allt...men bortskurna svastikot samt för små kors på vingarna (Eduard Blunder) så ramlade dit m o maska som jag brukar...använde mig av Alliance stålmasker för o spara lite jobb..annars är det handskurna som gäller så man får rätt storlek på dem.

Färger som använts är nästan uteslutande Tamiya och egen blandningar av dem, detaljmålat m Vallejos Modelair färger.
Grunfärgen är Vallejos neuttal primer...

Oljewasher har använts till motor itrymet o cockpit, sen yttre m Florys washer (blandat egna toner av den)

Ett avkopplings bygge....denna modell har en hel del shortrun känsla...passform mm..men har man tålamod så kan man få ihop en skaplig kärra o ha i skåpet ;)....

Denna har fått Nr13 (medvetet val av infevid) sen återstarten 2,5 år sen (inte byggt på ca 19-20 innan dess).
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Ja det var inget dåligt mellanspel det. Mycket snyggt i vanlig ordning.

Keep 'em comin!

/Daniel
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tack Daniel, Det värmer.....följer ditt bygge mkt o gillar det jag ser....

Mellanspel med inga krav på bygget...dvs avlappat...inget extremt...bara få ihop den...måla..yess de är rena häslokuren ibland....då e same som du man läser på mkt, kvalificersde gissingar mm, man scratcar mkt....det kan bli lite mkt ibland så mam behöver en skön time out så man kommer tillbaka med fräsht sinne o kan lägga känslan i byggen som man verkligen gillar....jep peta o saker mm hålla på till man e nöjd (för stunden lol man e ju sin värsta kritiker) men faktiskt säga detta är vad mina skills tar mig idag ;).....

en ny modell runt hörnet sen ;)
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Jepp en basplatta och diorama ska det bli till denna quicky.....

Bild

Bild

Bild

Bild

geggat ihop denna ikväll.....(började igår)

Bild
Skriv svar