Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Känn inte att du bryter in, den här byggtråden är öppen för alla sorters kommentarer såsom positiv och konstruktiv feedback, samt tips och info om detaljer, tekniker osv.
Du skall ha stort tack för vänligheten, verkligen uppskattat.
Inser nu att jag inte har postat en bild med målade grejor sedan sida 7, skall försöka komma med mer att titta på väldigt snart
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Inga problem Sven.. Du om nån är en inspirationskälla som jag, helt oblygt, försöker sno idéer ifrån när jag ser på bilderna du lägger upp! Är något riktigt snyggt vill man ju försöka få sina egna modeller och detaljer, om en inte lika snygga, så nästan lika snygga iallafall
Ser fram emot fler bilder!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Tack för tipset Sven! Ser fina ut, men om du ska vara supernoga 240G flamdämparen av den korta moderna varianten, rails på översidan lådan och sen får du spackla igen skårorna i kolven...
Kul att de både har in- & utfällda benstöd!
Menar du alltså att flammdämparen skall vara längre och att railsen skall bort? Trodde att G varianten saknade räls, men ser nu att det är nå't där på översidan.
Hittade dessa nu, kanske är bättre? Skårorna i kolven måste tas bort även här, men annars kanske en bättre match till ksp58?
Jag instämmer, LRE 35088 blir perfekt som ksp 58. Bandlådorna som visas för 35016 är dock standard NATO/amerikansk modell. Våra bandlådor är av en enklare modell och jag har för mig (minnet sviker delvis, det är säkert bortåt fem år sedan jag sköt med en 58:a senast) att de även har en bärrem i rödbrunt läder. På senare år har bandlådor av den visade typen börjat dyka upp. Notera att reservpipan i 35016 har fel flamdämpare.
Glöm inte att scratcha en bärrem till 58:an (titta på foton hur den ser ut) och gärna även en påse för extrapipa. Vill du vara lat så gör du bara transportlådan (avlång grön trälåda med bärhandtag i ändarna) och knökar in den i vagnen.
Tack skall du ha, Göran, mycket bra detaljer som jag skall försöka att ha med, vet däremot inte hur mycket av det som kommer att kunna synas.
Hittade en GPMG från Accurate Armour i mina lådor som jag nog använder istället. Då slipper jag beställa LR's sats just nu, och sitta och vänta in leverensen. Hoppas att kunna uppnå "locket på" den gär veckan, så nu måste jag komma vidare med all packning och last som skall sitta invändigt.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo