Lars Befring skrev:Efter att ha dreglat mig igenom "the weathering magazine" AK´s tidning du vet, känns din bil som befriande realistisk.... den skulle fanimig kunnat se ut så där.... jag ser fram emot att se den "live"
sjukt inspirerad blir man!
/Lars, beundrande lärejunge!
Stort tack Lars!
Att få höra att ens arbete liknar verkligheten är ett mycket gott betyg, det uppskattas varmt.
Weathering Magazine är inspirerande att läsa, och jag häpnas varje gång jag ser verk av MIG, Wilder mfl där man ser hur långt man kan ta vädringen. Min approach till vädring, dock, är att inte göra för mycket av varje effekt. Trots att "extreme weathering" är underbart ögongodis, så har jag varken förmåga eller lust att gå så långt med mina modeller. Fast med den här modellen har jag ändå gjort betydligt mer än jag brukar, och det känns skitkul (det var ju hela syftet med bygget, att våga släppa loss lite) !
Försöker förresten inte starta en ny vädringsdebatt här, det finns en annan tråd ägnad till detta ämne på forumet. Vädring är helt klart en smaksak, både för byggaren och betraktaren.