BA-64, en liten "facelift" inför Golden Model i Riga s27

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: BA-64 i Korea .. vädrings "teaser" s.16

Inlägg av SvenYoung »

Stellan skrev:
SvenYoung skrev:
Stellan skrev:Får lust att ta fram slang och rotborste. Så där skitigt kan vi inte ha det...
haha, ja hur har besättningen tänkt med en så'n grisig bil egentligen? Nä, fram med högtryckstvätten och få den glänsande fin igen! :-)
Å Turlewax!
Självklart! It ain't a carwash without turtle wax :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Bizarre
Kontakt:

Inlägg av Bizarre »

veldig bra!
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Ser riktigt bra ut Sven, se bara till så att Bil-Krister inte kommer för nära den, plötsligt kan den annars råka bli glänsande blankt Maseratti-Röd och få ett Maserattimärke me en liden häst po!
Visst har du använt Buff vid vädringen? :-)

Öken-Erik
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Efter att ha dreglat mig igenom "the weathering magazine" AK´s tidning du vet, känns din bil som befriande realistisk.... den skulle fanimig kunnat se ut så där.... jag ser fram emot att se den "live"

sjukt inspirerad blir man!

/Lars, beundrande lärejunge!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Bizarre skrev:veldig bra!
Tack Roman! :)
"Svenne-Kongo"

SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Öken-Erik skrev:Ser riktigt bra ut Sven, se bara till så att Bil-Krister inte kommer för nära den, plötsligt kan den annars råka bli glänsande blankt Maseratti-Röd och få ett Maserattimärke me en liden häst po!
Visst har du använt Buff vid vädringen? :-)

Öken-Erik
Tack skall du ha Erik! Japp, jag skall säkra mig att Krister inte har några putsdukar med sig till C4 :lol:

Nja, ingen Buff direkt, men nära. En av pigmentnyanserna heter "Rubble Dust" det är... typ..... buff ;-)
"Svenne-Kongo"

SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Lars Befring skrev:Efter att ha dreglat mig igenom "the weathering magazine" AK´s tidning du vet, känns din bil som befriande realistisk.... den skulle fanimig kunnat se ut så där.... jag ser fram emot att se den "live"

sjukt inspirerad blir man!

/Lars, beundrande lärejunge!
Stort tack Lars!

Att få höra att ens arbete liknar verkligheten är ett mycket gott betyg, det uppskattas varmt.

Weathering Magazine är inspirerande att läsa, och jag häpnas varje gång jag ser verk av MIG, Wilder mfl där man ser hur långt man kan ta vädringen. Min approach till vädring, dock, är att inte göra för mycket av varje effekt. Trots att "extreme weathering" är underbart ögongodis, så har jag varken förmåga eller lust att gå så långt med mina modeller. Fast med den här modellen har jag ändå gjort betydligt mer än jag brukar, och det känns skitkul (det var ju hela syftet med bygget, att våga släppa loss lite) ! :-)

Försöker förresten inte starta en ny vädringsdebatt här, det finns en annan tråd ägnad till detta ämne på forumet. Vädring är helt klart en smaksak, både för byggaren och betraktaren.
Senast redigerad av SvenYoung den 11 okt 2012, 09:26, redigerad totalt 2 gång.
"Svenne-Kongo"

BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Men gilgamesh!!! Blir ju hur bra som helst... nu sitter man ju bara och väntar på mer!!! Precis lagom i mina ögon!!!
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tackar tackar Björn..

Ja, detta känns lagom. Nu blir det inget mer stänk och rinningar på ställena som redan är gjorda. :-)
"Svenne-Kongo"

Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Fina effekter, Sven!
Keep it up... :)

Edit: Är det nån slags ljuddämpare som sitter direkt bakom framhjulet? Kanske bör den rostas lite...?
Skriv svar