Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Jag har blivit adlad! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Riggning. Sid 15.

Inlägg av Ulf Lundberg »

F Porsche skrev: 16 nov 2018, 17:27 Xtra plus för bilden med handen, det är såna bilder med en referens som verkligen lyfter.
Tack. Det var inte en lätt bild att ta. För att få skärpedjup i bilden tog jag den med relativt lång exponeringstid. Medan slutaren var öppen gällde det att hålla handen stilla. Det gick åt en del försök innan jag fick till det så här bra och ändå är bilden inte helt skarp.

Uffe
Ulf Lundberg

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. Riggning. Sid 15.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag har alltid haft problem med kabelrullar, att få till dem symmetriska och snygga.
Jag trodde jag hade kommit fram till en fungerande och arbetsbesparande metod, men så här blev det.

Bild

Av åtta kabelrullar blev bara en någorlunda snygg, den t.h.
Idag gör jag ett nytt försök. Om det inte går bättre sk-ter jag i dom j-vla kabelrullarna!

Uffe
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. J-vla kabelrullar! Sid 16.

Inlägg av magnusf »

Men herregud Ulf... Är det plast eller ets? Tyckte alla var fina men jag vet ju vart du siktar med dina byggen :) !

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Re: Incrociatore leggero della Regia Marina Emanuele Filiberto Duca d’Aosta. J-vla kabelrullar! Sid 16.

Inlägg av Stellan »

Ulf, om du ger f-n i att förstora upp dem 6,8 miljoner gånger så ser de helt övertygande ut! Lägg av, de är bra som de är.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Om jag hade gjort dem hade jag visat upp dem och varit stolt som en tupp...
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag förminskade bilden till originalstorlek på linjalen men jag ser inga rullar (nästan), ännu mindre några fel på dom..
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Problemet löst.

Bild

Sex nya kabelrullar tillverkade med ny genial, innovativ och fiffig metod.
Jag limmade ihop dem med omålad fotoets, maskade kabelrullen och målade sen.

Bild

På plats.

Uffe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Förutom att du virat kabeln åt fel håll på rullen så ser de bra ut.
Stellan Schroeder Englund
Mats Averkvist
Kontakt:

Inlägg av Mats Averkvist »

Borde gå att använda undertrådsrullarna till symaskin som kabelrullar...
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Ser riktigt fint ut , smart lösning med rullarna. Rullar från symaskin torde vara på tok för stora Mats A :) //Lennart
Skriv svar