Lok bygge"Nu med färg sid 26 "

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Namn: Andre

Re: Lok bygge"

Inlägg av Andre B. »

Det fanns faktiskt ångmaskiner kvar i handeln att köpa. Men vilka priser! Men vill minnas att de aldrig var billiga på den tiden det begav sig heller (då man brukade gå ner i källaren för att...) *s*

http://www.eurotoys.se/site/%C3%85ngmas ... tartpos=24

Skulle vilja se den ungdom som försöker sig på metatabletter. Man använder dem faktiskt i försvaret för att göre te och värma upp frystorkat när man ligger ute på span i skogen...

Vänligast /André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Inte direkt billigt precis. Jag hade en när jag var liten, kommer inte ihåg exakt vilken men det kan ha varit den här. http://www.eurotoys.se/main/index.asp?s ... 40-0000D06
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Underbart bygge, Lennart. Inredningsdetaljeringen är så vacker. Toppklass.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Helt otroligt! Du är i en annat League Lennart.
Charles King
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Vilket jobb du lagt ned hittills på detta bygge!

Angående ångmaskiner så har jag en hemma, min pappa fick den när han var ung och den har varit med sedan dess. Nu kör jag inte mycket med den längre, men det finns i alla fall fortfarande ungdomar (åtminstone en) som vet vad metatabletter är. :D

/Gabriel
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

SvenYoung skrev:Underbart bygge, Lennart. Inredningsdetaljeringen är så vacker. Toppklass.
Tackar så väldigt mycket Sven, det uppskattas verkligen //Lennart
Bild
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

tiking skrev:Helt otroligt! Du är i en annat League Lennart.
Du är alltför vänlig Tiking , tack så mycket//Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Gabriel skrev:Vilket jobb du lagt ned hittills på detta bygge!

Angående ångmaskiner så har jag en hemma, min pappa fick den när han var ung och den har varit med sedan dess. Nu kör jag inte mycket med den längre, men det finns i alla fall fortfarande ungdomar (åtminstone en) som vet vad metatabletter är. :D

/Gabriel
Jo, det har blitt" en och annan pc bit med det är skoj .
Meta" tabletter och ångmaskiner är nog inte helt främmande, speciellt inte för oss som bygger modeller i alla fall. Det flesta brukar ju ha ett teknik"
och historie intresse" också. Men jag tänkte närmast på återväxten. Men det kanske inte är helt främmande, vet ej //Lennart
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Menar du de barn som ännu inte börjat bygga modeller när du pratar om återväxten? Jag skulle i alla fall hävda att jag med 17 år tillhör den yngre generationen.
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Jag generaliserade" vilket kan bli galet. Men jag menade att barn eller ungdomar i dagens generation möjligen inte har samma intresse för vare sig ångmaskiner eller modell bygge som tidigare generationer. Jag tror att påverkan hemifrån har stor betydelse , men som sagt det går nog inte att generalisera. Tanken kom upp endast för att vi pratade ångmaskiner, och jag tror större procent barn/ungdomar önskar sig en ny Ipad" , i stället för en ångmaskin" i födelsedags present . //Lennart
Skriv svar