Missouri BB-63 1/200 klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Henrik R »

Gah! hur får man tiden att räcka till? hur får jag ett dygn att bli 28 timmar istället för 24? Hur som helst så är jag lite trött på att hålla på göra 20 likadana prylar för att bli klar med dem och göra 20 andra. Det tar en jäkla tid kan jag säga. Jag känner mig en bit stressad inför 08, men tror endå att jag hinner med marginal. Det är en smula märklig känsla.

Jag har jag sysslat med då? Jo fotoets i stort sett hela veckan och en massa målning.

Stegar finns det gott om på Missouri.
Bild

Och nätkorgar för den delen!
Bild

Det gäller att sortera alla delar rät så man inte bara blandar ihop dem och man blir tvungen att gå igenom allt en gång till var dom ska sitta.
Bild

Så här kan det se ut när en Bofors är ihopskruvad och målad.
Bild

Famefan!..jag tror minsann att vågbrytaren passade..
Bild

Nu börjar det bli lite trångt med prylar på Missouri. fortfarande en himla massa kvar men jag ser ett slut i eländet snart!
Bild

På hangardäck så är det rätt tomt..men det kommer bli värre därborta!
Bild

Sist men inte minst så har ett aluminiumplakat hamnat på basplattan!
Bild
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Hatten av!
Ser ruggigt bra ut.
Uffe
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Grymt!! Det är allt jag kan säga.. Skall bli kul att se den IRL på 08 Open ;)

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Tjusigt !!!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tackar! JA det är sjukt mycket nu. Det är inte för ens nu jag verkligen känner att det tar sig. Innan så tyckte jag det såg lika lite gjort ut oavsett om jag satt 10 timmar i streck.
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Majestätiskt, är ordet som faller i min mun! Otroligt fint hantverk, jag är synnerligen imponerad!

Får vi se den på C4, för oss som inte kan närvara på 08 Open?
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

I´m not dead!!!

Man skulle kunna tro det, men det är faktiskt inte så enkelt, även om jag själv känner att kistan vore att föredra just nu. När jag väl började bli bra i min högerarm så kom min ryggskada som ett brev på posten. Jag fick en kotskada i samband med olyckan tidigare som gjort att jag inte kan gå just nu. Konstant värk i höger ben och ryggslut. Detta gör att modellbygge blir extremt smärtsamt eller omöjligt vissa dagar. Men jag känner att jag inte vill ge upp så här på målsnöret så jag kommer kämpa in i det sista. Det är inte speciellt mycket kvar nu så det hela känns en smula skrattretande faktiskt. Alltså hallå! Ge mig bara några timmar så jag blir klar! :-)

Tack för de fina orden föressten!
Om den kommer till C4 detta år är faktiskt inte helt omöjligt.

Vad har jag hunnit göra då?
Jo det är en del sen sist. Bland annat så gjorde jag nya kabeltrummor som jag pryda Missouris huvudäck.
Bild

Först borrar man 0.3 rakt in i trummans centrum.
Bild

På med lite ets.
Bild

Limma dit "kabeln" eller "slangen" vad man nu använder i dessa.
Bild

Snurra på tandpetaren tillfredställande antal varv.
Bild

Nu limmar man på mer fotoets helt enkelt!
Bild

Vips så har man efter en stund inte bara 1 rulle utan 4 rullar...
Bild

Ja, sen så har vi det där med riggning.....Jag håller just på med detta. När jag får chans att göra nåt vill säga. Just nu är de största riggningskablarna klara. Nu måste jag gå ned i storlek till 0.06 och 0.04mm. Men jag hoppas jag är i hamn snart så jag kan börja slutvädringen på fartyget.
Bild

Bild

Det jobbiga momenten med massor av likadana delar är nu över. De sista 32 optiska grejjorna är klara att kastas på fartyget.
Bild
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

vad ska man säga som inte redan har blivit sagt...

mållös..

makalöst...

OCH ta hand om dig!!!!!!!!

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Man blir bara helt förstummad....
Per Vildarve. Gotland
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Lars har redan beskrivit vad jag tycker också! Jag hittar inte ord nog för att beskriva hur imponerad jag är...

Håller tummarna för att jag får se den på C4 i höst (kanske bredvid din Bismarck!?) då jag inte har möjlighet att närvara i Stockholm på grund av utlandsresa.

Som Lars avslutade; Ta hand om dig!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar