Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Så var det Fredag igen , och några fler delar har limmats " Alla plattor som var limmade på durken, är nu borta. Anledningen till att det satt där var för att få en sådan där rund upphöjning kring varje nedsänkt bult i durken. Blir effekt fullt vid torrborstning senare. Kommer att se ut som en stor metallbricka kring hålet ungefär. Syns dåligt i bilden. Plus lite andra prylar som skall vara i mässings färg i slut änden . I helgen får jag låta modellen vila lite. En kul grej är att modellen har börjat få tyngd, fastän det bara är plast
//Lennart
Senast redigerad av Lennart 12 den 06 mar 2016, 07:25, redigerad totalt 1 gånger.
En till sak om träet är att det är behagligare att stå på längre stunder utöver att det tar bort mycket av vibrationerna. Jag har jobbat en del inom metallindustrin som CNC operatör och där är det mycket vanligt med trätrall framför maskinerna. Mindre hårt att stå på än betongen.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Med all plast så borde det bli ganska tungt ändå. Makalöst bygge. Du får passa på att skaka lite färgburkar under skoven,så har du någon nytta av MS-eländet. Jag får sådan lust att pilla och vrida på alla spakar och rattar
Kommer den att gå att mata med metatabletter? *s*
Går det ens att få tag i sådana i dag? Minns inte när jag såg en ångmaskin senast...
Fantastisk utveckling du har på ditt fina bygge Lennart!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Urban Gardini skrev:En till sak om träet är att det är behagligare att stå på längre stunder utöver att det tar bort mycket av vibrationerna. Jag har jobbat en del inom metallindustrin som CNC operatör och där är det mycket vanligt med trätrall framför maskinerna. Mindre hårt att stå på än betongen.
Jo, jag hörde samma sak från en annan kille. Och i maskinrum i fartyg så har man ju trä trall" på vissa utrymmen.
Tack så mycket Urban //Lennart
Stellan skrev:Med all plast så borde det bli ganska tungt ändå. Makalöst bygge. Du får passa på att skaka lite färgburkar under skoven,så har du någon nytta av MS-eländet. Jag får sådan lust att pilla och vrida på alla spakar och rattar
Ha ha ha, ja det var en härlig lösning Stellan, då har jag nytta av darret" He he ! Det tål nog tyvärr inte att pillas på" spakar och rattar" och än är det inte färdigt Tack Stellan //Lennart
Andre B. skrev:Kommer den att gå att mata med metatabletter? *s*
Går det ens att få tag i sådana i dag? Minns inte när jag såg en ångmaskin senast...
Fantastisk utveckling du har på ditt fina bygge Lennart!
Vänligast / André
Det är väl knappast inne " längre med ångmaskiner Andre ? Det finns för mycket högteknologiska prylar som frestar. Frågar du ett barn idag vad en Meta tablett är så säger det nog " någon form av Extacy, eller kanske uppåt tjack "
Tack Andre //Lennart