Lok bygge"Nu med färg sid 26 "

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Kontakt:

Re: Lok bygge"

Inlägg av Stellan »

Åhh vad den kommer bli fin i alla svarta (och röda?) nyanser med koppardetaljer osv. Visst kommer det bli bli både konduktör och ett par lokförare i lokförarmössor för att befolka tågsetet?
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Jag bygger en tender" att ha kopplad bakom loket, och så tänkte jag mig ett två spann med ved vagn" och några figurer kring det hela, och en lokförare.
Tack Stellan //Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Här har man inte varit inloggad på en stund, och vad händer? Loket är tameigtusan klart utpå nästan! När kommer du hålla "masterclasses" i det här med att scratcha? I will be there!! :-)
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tackar allra ödmjukast Henrik ! Jag är en i mängden bara .//Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Några pryttlar har tillkommit i köket" men det skall dit många rattar " i olika diameter och rör ännu, samt några manometrar och slangar. Vissa delar integreras sedan med hytten. Lite kul tycker jag är att man hade trägolv på sidorna, där man stod mest : Hittade en bild på ett annat lok med riktigt slitet trägolv . Undrar hur man tänkte ? //Lennart
Bild
Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Trä kanske inte blir lika varmt som plåt i dylik miljö?
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Där har du en poäng Stellan, därför det är så torrsprucket i stället . Och placeringen är kanske där det var minst värme ? //Lennart
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Tjatigt att hela tiden skriva att det ser fantastiskt ut men det gör det ju.
Jag gissar som Stellan att man använde trägolv för att kunna stå och köra loket utan att få alltför varmt i skorna.

Anders E
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Trä kanske också är halksäkrare än en plåtdurk. Det är därför man har teakdäck på fartyg. Teak är halksäkert även när det är vått.
Snyggt bygge för övrigt.
"Sjyssta rattar" som Arne Anke skulle sagt;-P

Uffe
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Jag fick en förklaring till trä golvet igår . Lokförare och eldare skulle ju vistas under lång tid i loken. Vibrationerna blev het enkelt mindre på träplattorna, än en ren metall durk "
Tack //Lennart
Skriv svar